آخرین خبر :

مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی سوئیت های آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) آماده پذیرایی از زائران و مسافران

آیین فرهنگی مذهبی غبارروبی آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از معاونان و کارکنان این مجموعه در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد .
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند .
حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه در امامزادگان باید امکاناتی مانند زائرسرا، اماکن اقامتی و رفاهی و … نیز فراهم شود، تحقق این هدف را مستلزم حمایت همه اقشار جامعه و مسئولان دانست و افزود : تکمیل طرح عمرانی آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) به تنهایی از عهده اداره اوقاف بر نمی آید بنابراین نیاز است مسئولان حمایت بیشتری داشته باشند.
وی به برگزاری برنامه های فرهنگی در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی در آستان امامزادگان باقریه اشاره کرد و ادامه داد: برپایی طرح یاس نبوی از جمله این برنامه هاست که با استقبال پرشور مردم همراه بوده است.
وی با تأکید بر اینکه باید زمینه را برای استفاده مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت و خاندانشان از اینگونه اماکن فراهم کنیم، گفت: در سامانه جامع بقاع متبرکه کلیه درآمدهای اوقاف و بقاع شفاف سازی شده است. حجت الاسلام عباسی بیان کرد: بر اساس قوانین اوقاف فقط ۴۰ درصد درآمدهای بقاع متبرکه صرف کارهای عمرانی می شود.
آستان امامزادگان باقریه افتخار شهر بیرجند و استان
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: تلاش می شود با برگزاری کمیسیون ماده ۵ زمین های متعلق به امامزادگان باقریه که کاربری مذهبی و یا سایر کاربری ها را دارد به کاربری تجاری تبدیل کنیم تا ارزش افزوده برای این مجموعه ایجاد شود.
جعفری از آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع ) بعنوان افتخار شهر بیرجند و استان یاد کرد و گفت : در موقعیت های مختلف این مجموعه خدمات ارزنده ای از جمله خدمات فرهنگی و پزشکی به شهر ارائه می دهد.
آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) گنجی برای شهر بیرجند
رئیس هیات امنای آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند در ادامه از این مجموعه به عنوان گنجی برای شهر بیرجند یاد کرد و گفت : در حال حاضر این بقعه متبرکه با توجه به تبلیغاتی که صورت گرفته بیش از پیش مورد توجه دوستداران اهل بیت قرار گرفته است .
محمدی به استقبال چند هزار نفری مردم از برنامه های فرهنگی این مکان مقدس در مناسبت های مختلف اشاره کرد و افزود : امامزادگان باقریه به امامزادگان سریع الاجابه مشهورند و کرامات زیادی از آنها توسط مردم دیده شده است .
سوئیت های آستان امامزادگان باقریه آماده پذیرایی از مسافران
وی از آمادگی آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت : ۸ سوئیت و ۲ سالن با تمامی امکانات در طول سال برای استفاده مسافران بویژه در ایام نوروز آماده سازی شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*