فرماندار: دانشگاه های بیرجند با هم همکاری ندارند تافته های جدا بافته

دانشگاه‌های بیرجند جدای از یکدیگر فعالیت کرده و در انجام کارهای فرهنگی و هنری با هم ارتباطی ندارند، اگر بین دانشگاه‌ها برای برگزاری امور فرهنگی تعامل و همکاری باشد برنامه‌های خوبی به بهترین نحو برگزار می شود.
فرماندار بیرجند روز گذشته در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند با بیان این مطلب گفت: شهر بیرجند با دارابودن ۳۳ هزار دانشجو جمعیت جوانی دارد و جمعیت دانشجویانی که در دانشگاه‌های بیرجند درس می‌خوانند از جمعیت برخی شهرهای خراسان جنوبی بیشتر است.
«ناصری» تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در ارتباط با یکدیگر جشنواره‌های بین دانشگاهی برگزار کنند و یکی از مهم‌ترین نتایج برگزاری جلسات اطلاع‌رسانی است که باعث مشارکت حداکثری در جلسات می‌شود و به تبع نتایج قابل توجهی از این جلسات حاصل خواهد شد. وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف در شهرستان بیرجند، بیان کرد: اکنون در بیرجند در زمینه برگزاری کنسرت برنامه‌ای نداشته و آن هم به دلیل نبود سالن مناسب است اما در سایر زمینه‌ها کارهای هنری، فرهنگی و موسیقی برای جوانان برنامه داریم.
او خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با یکدیگر تعامل داشته باشند و اداره کل ورزش و جوانان هر فصل پیگیری کرده و از فعالیت‌های دانشگاه‌ها با یکدیگر بازخورد گرفته و ارزیابی مناسبی داشته باشد.
استفاده نامناسب از زیرساخت ها
فرماندار بیرجند با بیان اینکه در شهرستان بیرجند ظرفیت‌ها و زیرساختاهای زیادی برای پر کردن اوقات فراغت و تفریح جوانان داریم، عنوان کرد: متأسفانه از زیرساخت‌ها و پتانسیل‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود که اگر از ظرفیت‌های شهرستان بیرجند و حتی خراسان جنوبی و جوانان، برای انجام کارهای فرهنگی و هنری صحیح استفاده شود، وقت کم می‌آوریم.
«ناصری» ادامه داد: در معرفی و شناساندن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی ضعف داریم و بسیاری از جوانان در استان جاذبه‌های گردشگری استان را نمی شناسند و برای ایام عید و تعطیلات تابستان راهی استان‌های دیگر می‌شوند. وی بیان کرد: ایده‌های جوانان از ما مسئولان بهتر و با هزینه‌های کمتری است و اگر در مشارکت‌های اجتماعی از حضور جوانان استفاده نشود نتایج خوبی حاصل نخواهد شد، باید ضعف را در داخل سازمان‌ها برطرف کرد و در برگزاری کارهای فرهنگی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جوانان بهره‌برداری کرد.
تبعیض در برگزاری جلسات
نماینده یکی از سمن های مردم نهاد در این جلسه گفت: یکی از مسائلی که در مهاجرت بسیار اهمیت دارد امید و نشاط اجتماعی است که به آن توجه نمی‌شود اما آنچه که امید و انگیزه جوانان را برای برگزاری جلسات اجتماعی یا حضور آنها کمرنگ کرده است وجود برخی تبعیضات است.
قهوه چی ادامه داد: برای برگزاری یک برنامه فرهنگی باید از تعداد زیادی نهاد و اداره مجوز دریافت کرده و برای اجرای برنامه ای باید به نهاد های زیادی جواب بدهیم. وی درخواست کرد که به سازمان ها تذکر داده شود و همکاری بیشتری با سمن های مردم نهاد برای برگزاری جلسات فرهنگی داشته باشند.
خادمی نماینده یکی دیگر از سمن های مردم نهاد شهرستان بیرجند نیز بیان کرد: برخی از سازمان‌ها سمن های مردم نهاد را نمی شناسند و این خود باعث عدم همکاری بین سازمانها و سمن ها می‌شود.
بهره برداری سالن علامه فرزان در هفته دولت ۹۷
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه عنوان کرد: در زمینه برنامه های فرهنگی برای جوانان در خراسان جنوبی بیش از ۴۵۰ کانون فرهنگی و هنری فعال داریم. «زمزم» افزود: در برخی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در زمینه استفاده از فضای مجازی کانون های تخصصی فعالی داریم که جوانان می‌توانند با مراجعه به کانون ها از فضای مجازی با نظارت کانون‌ها استفاده کنند.
به گفتۀ وی در استان تاکنون برای برنامه های فرهنگی ۹۷ مجوز موسسه تک منظوره و چند منظوره صادر شده است و صدور مجوز برای موسسات چند منظوره و تک منظوره مستلزم طی کردن مراحل قانونی است و به همین دلیل شاید مدت زمان صدور مجوز طولانی شود.
او خاطر نشان کرد: در شهرستان بیرجند مشکلی که در اجرای کنسرت وجود دارد نبود سالن مناسب برای اجرای کنسرت است چرا که اجرای کنسرت مستلزم آئین نامه برای برگزاری است و فضای برگزاری کنسرت باید شرایط خاصی باشد.
وی با بیان اینکه تنها سالن مناسب برای اجرای کنسرت در شهرستان بیرجند سالن علامه فرزان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بود، گفت: متأسفانه این سالن هم در آتش سوزی اخیر به طور کامل از بین رفت.
این مقام مسئول اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی و قول های داده شده قرار است سالن علامه فرزان با ظرفیت ۶۰۰ نفری ساخته شود و پیش بینی شده است که در هفته دولت سال ۱۳۹۷ به بهره برداری برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*