عبادی: به دنبال حل مشکل پیمانکاران محور بیرجند-قاین هستیم پیمانکاران جاده مرگ در بن بست مالی

پیمانکاران بیرجند-قاین با مشکلات مالی مواجه‌اند با این حال سعی بر این است که پروژه متوقف نشود. نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی جاده بیرجند- قاین را یکی از جاده‌های بسیار پرترافیک خراسان‌جنوبی دانست و درباره پروژه دو بانده کردن این جاده، گفت: پرداختن به این جاده به معنای نادیده گرفتن مابقی راه‌های استان نیست بلکه به دلیل پرترافیکی جاده است.
حجت الاسلام عبادی تصادف‌های مرگبار در این جاده را بسیار ناگوار ذکر کرد و افزود: در دولت طبق پیگیری‌های متعدد این پروژه جزو پروژه‌های مهر ماندگار آن زمان قرار گرفت که تا پایان دولت باید انجام می‌شد که به دلیل تحمیل تحریم‌های متعدد تمام پروژه‌های مهر ماندگار در سطح کشور متوقف گردید.
روند خوب دوبانده کردن جاده بیرجند- قاین
وی با اعلام این مطلب که با گشایش صادرات نفت در دولت یازدهم و پیگیری‌های متعدد نمایندگان خراسان‌جنوبی طی سه سال گذشته دوبانده کردن جاده بیرجند- قاین روند بسیار خوبی داشته است، اعلام کرد: تمام این جاده به مناقصه رفته و سه پیمانکار عهده‌دار این پروژه هستند که به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه امکان انفجار کوه‌ها وجود ندارد و همین موضوع سبب کند پیش رفتن پروژه شده است. عبادی از مشکلات مالی پیمانکاران سخن گفت و یادآور شد: در گذشته مشکلات مالی پیمانکاران را پیگیری کردیم و اکنون نیز پیمانکاران پروژه با مشکلات مالی مواجه‌اند که در حال پیگیری این موضوع هستیم تا روند پروژه متوقف نشود.
آزادراه؛ چشم‌انداز جدید بیرجند- قاین
وی اعلام کرد: در بودجه امسال چشم‌انداز جدید جاده بیرجند- قاین به بزرگراه پیش‌بینی شده است که بعد از دوبانده شدن جاده در دستور کار قرار می‌گیرد و در درازمدت انجام خواهد شد. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی هم گفته است: پیمانکاران جاده بیرجند- قاین ۲۸ میلیارد تومان طلبکارند و اگر اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در این خصوص اختصاص یابد این پروژه به اتمام می‌رسد. جعفری با اشاره به اینکه اولین قطعه جاده بیرجند- قاین از سال ۸۹ آغاز شده است، ادامه داد: عملیات ساخت این محور در دو قطعه ۳۸ کیلومتری و ۴۰ کیلومتری شروع شد و ادامه یافت.او گفت : در شهریورماه ۹۳ ساخت این محور با قرارداد ۱۰۶ میلیارد تومان آغاز شد و ا گرچه شرایط راهسازی در جاده بیرجند- قاین سخت است اما مهمترین مشکل این پروژه مباحث مالی است. از ۵۶ کیلومتر جاده بیرجند- قاین، ۲۲ کیلومتر آماده آسفالت است که طبق قول‌های انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم این مسافت تا پایان سال مالی ۹۶ که تیرماه ۹۷ است به اتمام برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*