صدور حکم برای متخلف کشتار دام در منازل مسکونی بیرجند

خودروی حامل ۷۰۰ گیلوگرم ماهی در طبس توقیف شد
رییس شبکه دامپزشکی طبس از توقیف خودروی حامل ۷۰۰ کیلوگرم ماهی خوراکی در پست قرنطینه دیهوک طبس خبر داد.هادیان گفت: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماریهای واگیر دار و مشترک بین انسان و دام یک دستگاه وانت نیسان حامل ۷۰۰ کیلوگرم ماهی خوراکی تازه بدون مجوز حمل بهداشتی که از جزیره قشم به مقصد خراسان رضوی شهرستان بردسکن در حرکت بود در پست قرنطینه دامپزشکی دیهوک متوقف شد. وی افزود:پرونده فرد متخلف با همکاری نیروی انتظامی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد. هادیان گفت:قاضی پرونده حکم سه ماه حبس برای متهم صادر کرد.

صدور حکم برای متخلف کشتار دام
در منازل مسکونی بیرجند
جزای نقدی و حبس برای فرد متخلف که اقدام به کشتار غیر مجاز دام در منزل مسکونی در شهرستان بیرجند کرده بود، صادر شد.فرد متخلفی که با نگهداری دام و کشتار غیر مجاز دام در منزل مسکونی و خارج از کشتارگاه موجب ایجاد مزاحمت ساکنین شده بود به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیر مجاز دام و توزیع گوشت استحصالی از کشتار غیر مجاز دام به شهروندان به مبلغ ۳۶ میلیون ریال جزای نقدی و یک سال حبس محکوم شد.
حسن علیزاده افزود: طبق قانون هرگونه کشتار غیر مجاز دام (خارج از کشتارگاه ) تهدید علیه بهداشت عمومی و ممنوع بوده و در صورت ارتکاب متخلفان به مجازات حبس محکوم می شوند بنابراین این حکم به دلیل به خطر افتادن سلامت جامعه با کشتار دام در خارج از کشتارگاه توسط مقام قضایی صادر شده است. وی گفت: بیش از ۸۰۰ نوع عامل بیماری زای مشترک بین انسان و دام وجود دارد که از طریق تماس با دام بیمار و فرآورده های خام دامی آلوده از جمله گوشت، قابل انتقال به انسان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*