صدا و سیمای استان ۹۰ برنامه نوروزی دارد

برنامه ریزی هفته هنر انقلاب اسلامی با ۱۵۰ موضوع
۱۵۰ عنوان برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می شود. رئیس حوزه هنری استان خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، توسط دستگاه های دولتی و مردم در استان خبر داد. مجید کریمیان در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی از سه سال گذشته با تأکید مقام معظم رهبری و همزمان با شهادت شهید آوینی از ۲۰ فروردین ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است. به گفته وی برنامه های هفته هنر در سه محور عمومی، تخصصی و طرح آمایش هنری استان با رویکرد مساجد و هیات های مذهبی برگزار می شود.
وی فرمانداری بیرجند و اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون فرهنگی هنری مساجد و … را از مهمترین دستگاه های دست اندرکار هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد.رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: تقدیر از هنرمندان برجسته ۹۶، پوشش خبری و رسانه ای برنامه های رادیویی و تلویزیونی، برگزاری میزگرد رسانه ای، نقد و بررسی آثار سینمایی، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، برگزاری کارگاه های هنری و تاریخ شفاهی از مهمترین برنامه های این هفته در استان است. وی نشست ادبی هنر انقلاب اسلامی، فضاسازی شهری، برپایی نمایشگاه هنری، اکران فیلم های ارزشی، برگزاری تئاتر بچه های مسجد و مسابقات کتابخوانی در ۱۱ شهرستان استان را از دیگر برنامه های محوری در این هفته ذکر کرد. کریمیان بزرگداشت شاعر انقلابی حسامی، دکتر واعظی، نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین دیانی و بزرگداشت شهید رضا حسینی را از برنامه های محوری حوزه هنری انقلاب اسلامی در بیرجند عنوان کرد.

صدا و سیمای استان ۹۰ برنامه نوروزی دارد
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی از پخش ۹۰ عنوان ویژه برنامه از صدا و سیمای استان در ایام نوروز خبر داد. علیرضا آیینه دار در جمع خبرنگاران گفت: طی ایام نوروز ۹۰عنوان ویژه برنامه از صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش می شود. وی با بیان اینکه از این تعداد هشت ویژه برنامه از سیما پخش خواهد شد، گفت: این برنامه ها شامل دو برنامه راهیان نور، قدم وَرچَش، سرسالی، باغ شرقی، خورجین و مستند است.
آیینه دار با بیان اینکه همچنین ۳۰ برنامه ویژه رادیو بوده که طی ایام نوروز برای مخاطبان پخش خواهد شد، افزود: تمامی این برنامه ها در راستای اعتلا و رشد و توسعه استان است.وی با اشاره به عمده برنامه های رادیویی بیان کرد: «گوی بهار» اولین برنامه رادیویی بوده که روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند پخش خواهد شد.
آیینه دار بیان کرد: ویژه برنامه تحویل سال «سرسال نو» با مدت ۲۴۰ دقیقه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب پخش می شود.مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: ویژه برنامه «سلامو» برای راهنمایی و اطلاع رسانی مسافرین از جاذبه های استان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ پخش می شود. وی پخش برنامه «نونوا» در طول تعطیلات نوروزی را از دیگر برنامه های رادیویی دانست و گفت: این برنامه، لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان ایجاد می کند. آیینه دار بیان کرد: در راستای دیگر برنامه های رادیویی، طی چهار بخش ۱۵ دقیقه ای، دستگاه های متولی امر در برنامه های نوروز اقدامات خود را ارائه داده و اطلاع رسانی های لازم را خواهند داشت. وی برنامه «ایران را بگردیم» را از دیگر برنامه های قابل پخش طی ایام نوروز دانست و افزود: هر استان تحت این برنامه در تایم ۳۰ دقیقه ای، قابلیت های استان را معرفی کرده و در کل شبکه های استانی پخش می شود.مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: این ویژه برنامه ۲۹ اسفند ماه در راستای معرفی قابلیت های خراسان جنوبی در برنامه های ۳۲ گانه پخش خواهد شد. آیینه دار «همپای بهار» را از دیگر برنامه های مشترک استان ها دانست و گفت: این برنامه با مشارکت سیستان و بلوچستان و به میزبانی خراسان جنوبی پخش می شود.
وی گفت: «شب های بهار» از دیگر برنامه های ابلاغی به همه استان ها بوده که هر شب یک استان از ساعت ۲۴ الی ۲ بامداد این برنامه را به صورت زنده پخش می کند.
وی با اشاره به برنامه های خبری و گزارشات خبری بیان کرد: گزارش های متنوعی در زمینه های مختلف اعم از وضعیت بازار و خرید کالای ایرانی تولید و پخش خواهد شد.
آیینه دار افزود: همچنین دو پویش مردمی در رادیو و تلویزیون با عنوان های «ایمنی و سلامت در رانندگی» و «پاکیزگی و سلامت» خواهیم داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*