شکار استعدادها برای کشتی استان

معمولا می شنویم که ورزشکاران استان به دلیل نبود حمایت در خراسان جنوبی به دیگر استان ها می روند و برای نقاط دیگر نام آوری می کنند. این بار در هیئت کشتی با اتفاقی متفاوت مواجه هستیم، اینکه هیئت کشتی استان نه تنها از ورزشکاران بومی خود حمایت می کند تا بهترین مقام های کشوری را به دست آوردند بلکه از دیگر استان ها مانند خراسان رضوی نیز استعدادها را جذب می کنند.
ضعف حمایتی مسئولان مربوط در مشهد
در همین زمینه با «علیرضا افتخاری مقدم» یکی از کشتی گیران مشهدی که برای خراسان جنوبی مبارزه می کند، گفتگو کردیم. او گفت که از ۹ سالگی با تشویق برادرش که خود هم کشتی گیر حرفه ای بوده است این رشته ورزشی را شروع کرده و در سن ۱۲ سالگی به صورت حرفه ای در کشتی فرنگی مشغول به فعالیت شده است. این ورزشکار ۲۰ ساله درباره مقام هایی که به دست آورده است توضیح داد: در سال ۹۱ و ۹۳ قهرمان مسابقات کشوری شدم و عضو تیم ملی هم بودم ، در سال ۹۲ از طریق تیم ملی به مسابقات باکوی آذربایجان رفته و مقام سوم را کسب کردم. او تصریح کرد: با وجود تمام این مقام ها برخی مسئولان مشهد اصلا توجهی به موفقیت ها و خواسته های من نداشتند. با وجود اینکه از مسابقات خارجی با آوردن مقام بازگشته بودم حتی تبریک نگفتند و تنها هدیه آنها یک گرمکن بود. «افتخاری مقدم» با بیان اینکه با برخی تغییرات وضع بهتر شده است، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی مسئولان در مقابل گلایه ها و اعتراضات لج می کنند، به خاطر می آورم حتی در باشگاه را بستند و ساعت تمرین به ما نمی دادند، به همین دلیل به خراسان جنوبی آمدم.
خراسان جنوبی پتانسیل های خوبی دارد
این کشتی گیر جوان گفت: چند سالی است در خراسان جنوبی کشتی می گیرم و خوشبختانه در این استان برای کشتی سرمایه گذاری های خوبی شده است. «افتخاری مقدم» تأکید کرد: در خراسان جنوبی استعدادهای خیلی خوبی حضور دارند که در این چند سال مقام های کشوری به دست آورده اند. وی اضافه کرد: حتی از خراسان جنوبی دو نفر در تیم ملی حضور دارند و امیدوارم این حمایت ها ادامه دار باشد تا بتوانند بهتر ظاهر شوند و در مسابقات آسیایی و جهانی نیز بدرخشند چون این توانایی را دارند. او یادآور شد: دلیل این درخشش کشتی گیران خراسان جنوبی شاید مربوط به رؤسای کاربلدی باشد که در هیئات روی کار آمده اند و با تمام مشکلات و مسائل این رشته ورزشی آشنا هستند.
قول های داده شده
کشتی گیر قهرمان کشور با بیان اینکه از طرف خراسان رضوی قول هایی در بهمن ماه داده شده است، تا به شهرم بازگردم، گفت: هنوز وعده ها عملیاتی نشده است ولی امیدوارم به زودی خبری شود. «افتخاری مقدم» بیان کرد: در کشورها و یا حتی استان های دیگر به سمت حرفه ای شدن رفته اند و ممر درآمد ورزشکاران حرفه ای این رشته های ورزشی از همین راه است ولی متأسفانه در این استان ها اینگونه نیست. وی توضیح داد: من به سنی رسیده ام که دلم می خواهد مستقل باشم و چون دانشجو هم هستم می خواهم محل درآمدی داشته باشم از طرفی علاقه اصلی من ورزش است و حتی رشته دانشگاهی ام را تربیت بدنی انتخاب کرده ام و انتظار دارم درآمدی برای این فعالیت ها و قهرمانی ها داشته باشم. به گفتۀ وی کشتی یکی از هزینه برترین رشته ها است چون آسیب دیدگی در آن زیاد می باشد و در نتیجه به حمایت های همه جانبه نیاز داریم. او با تشکر از زحمات رئیس هیئت کشتی خراسان جنوبی، درباره برنامه های آینده خود هم گفت: تمام تلاش خود را می کنم که در سال بعد در برنامه انتخابی تیم ملی موفق باشم تا بتوانم مقام جهانی دیگری را کسب کنم چون اولویت اول من ورزش است و بعد ازآن هم درس که خوشبختانه دانشگاه هم در این زمنیه خیلی کمک و همراهی می کند و مشکلی ندارم.
وزن های خالی داشتیم
در این باره با رئیس هیئت کشتی استان هم گفت و گو کردیم و دلیل اینکه کشتی گیرانی از دیگر استان ها جذب می شوند را جویا شدیم که عنوان کرد: برای اعزام تیم ها به مسابقات کشوری باید از ۱۰ وزن ، دست کم ۸ وزن کامل باشد تا بتوان شرکت کرد، اگر در برخی از وزن ها جای خالی داشته باشیم و هیچ ورزشکاری نباشد یا افراد موجود ضعیف باشند و آمادگی نداشته باشند می توان از دیگر استان ها مانند خراسان رضوی نیرو جذب کرد. «سروری» تصریح کرد: برای ما علاوه بر اعزام به مسابقات مقام آوری هم مهم بوده است و بر اساس حمایت هایی که داشته ایم و توسط یکی از مربیان توانسته ایم ورزشکارانی را جذب کنیم که حتی مقام اول کشوری را به دست آورده اند. وی خاطر نشان کرد: حمایت های انجام شده مسلما مالی نبوده است و حتی ریالی از ما دریافت نکرده اند ولی با توجه به رویکردهای ما استان خراسان جنوبی را به هر دلیلی بهتر دیده اند و موفق هم عمل کرده اند. او خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که در سال های آینده ورزشکاران را در تمام وزن ها تقویت کنیم تا دیگر نیازی به ورزشکاران استان دیگر نباشد به ویژه با پتانسیل های خوبی که در استان حضور دارند و مقام های خیلی خوبی هم آورده اند، در سال های آینده موفق تر هم عمل خواهیم کرد. «سروری» یادآور شد که برای اولین بار در استان برای تشویق و حمایت بیشتر این هیئت قصد دارد در ۱۷ اسفندماه جشنواره تجلیل از برترین های کشتی، داوران، مربیان و پیشکسوتان را برگزار کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*