آخرین خبر :

شناسایی ۱۵۰۰نقطه نشتی در شبکه آب بیرجند

۱۵۰۰ نقطه نشتی در پروژه نشت یابی از ۱۷ هزار انشعاب آب بیرجند شناسایی شد.مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند از وجود ۷۷ هزار مشترک آب و ۴۸ هزار مشترک فاضلاب در شهر بیرجند خبر داد و افزود: آب مورد نیاز مشترکان شهر بیرجند از ۳۵ حلقه چاه با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع تأمین و توزیع می شود.
سید علی هاشم آبادی از اجرای پروژه نشت یابی در مرکز استان در سطح ۱۷ هزار انشعاب و شناسایی ۱۵۰۰ انشعاب دارای نشت خبر داد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در بازدید سرزده از مرکز پایش و راهبری تأسیسات آب استان با اشاره به کاهش چشمگیر مقدار بارندگی های استان نسبت به سال گذشته گفت: در شرایط فعلی مدیریت مصر ف می تواند تا حدودی مشکل کمبود منابع را جبران کند.
علوی مقدم بر انجام عملیات جداسازی آب فضای سبز از آب شرب توسط شهرداری های استان تأکید کرد و افزود: همچنین رعایت الگوی مصرف استاندارد آب باید در تمامی بخش ها به ویژه دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی نهادینه شود.
وی هم چنین بر استفاده بهینه از پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند و افزایش راندمان آن تأکید کرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این بازدید با بیان اینکه در روزهای پرمصرف سال قرار داریم، گفت: این ایام فرصت مناسبی برای سنجش میزان توانمندی این مجموعه برای مدیریت آب در تابستان می باشد.
مهدی هاشمی مقدم به استقرار تیم های کشیک این مجموعه برای تعطیلات نوروز در مرکز پایش و راهبری آب استان اشاره کرد و افزود: با رصد تأسیسات هزینه نگهداری کاهش چشمگیری داشته است.معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این جلسه به ترسیم سیمای کلی آب استان پرداخت و گفت: تامین آب استان خراسان جنوبی از ۱۴۳ حلقه چاه با ظرفیت ۲۳۰ لیتر بر ثانیه انجام می شود که این آب از طریق ۵۸۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع پس از استحصال و پایش کیفی تحویل ۱۸۶ هزار مشترک آب شهری می شود.
مجید محمدنژاد از ساماندهی کشیک نوروزی برای ۲۴ شهر استان خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی برای وقوع بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق استان این مجموعه آمادگی کامل برای مدیریت بحران را در این زمینه دارد.مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این بازدید به مهمترین اقدامات این مجموعه در بحث مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: در مدیریت بحران سه کار اساسی برنامه، تجهیزات و نیروی انسانی را بر اساس الگوهای استاندارد جهانی به پیش می بریم.حسین مسگر افزود: با حمایت های صورت گرفته طی سال های اخیر تجهیزات مناسبی در حوزه مدیریت بحران برای شرکت خریداری شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*