آخرین خبر :

شرکت ۲۳۰ دانش آموز در آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم اهدای ۶۰ سری جهیزیه به زوج های جوان در جشن پیوند آسمانی اوقاف و امور خیریه

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند، آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم را با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در این باره گفت: مسابقات کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم روز جمعه ۱۱ اسفندماه جاری با شرکت بیش از ۱۶۰۰ دانش آموز در محل سالن شهید احمدی روشن دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد و آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این دوره نیز با شرکت ۲۳۰ دانش آموز زیر ۱۶ سال شامل ۵۰ برادر و ۱۸۰ خواهر روز پنج شنبه ۱۷ اسفندماه در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار گردید. حجت الاسلام والمسلمین مهدی قاصری با بیان اینکه این آزمون را ۶ داور برجسته استانی قضاوت کردند، افزود: شرکت کنندگان در این دوره در بخش های حفظ یک تا ۳۰ جزء به رقابت پرداختند و البته در آزمون های سال های گذشته، مسابقات با نظارت اوقاف و امور خیریه برگزار می شد اما از امتیازات این دوره، برگزاری مسابقات توسط اوقاف و امور خیریه با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی تصریح کرد: در پی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید در کشور ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم داشته باشیم، تمامی دستگاه های فرهنگی برای تحقق این فرمایش تلاش می کنند و اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند نیز از ۵ سال پیش در این راستا با برنامه ریزی نسبت به برگزاری آزمون های حفظ و مفاهیم قرآن کریم، اقداماتی را آغاز کرده و تلاش دارد تا هر ساله بر تعداد حافظان قرآن کریم افزوده شود.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین قاصری، قبول شدگان این آزمون، گواهینامه دریافت می کنند و به قید قرعه به رسم یادبود به تعدادی از آنان جوایزی اهدا می گردد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در خصوص جشن پیوند آسمانی که به مناسبت میلاد فرخنده بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه جاری در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد نیز گفت: اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفین، مسئولیت سنگینی برعهده دارد و پس از آنکه نیات واقفین در کمیته اجرای نیات، مشخص می گردد، برنامه ها و طرح هایی را برای تحقق و عملی شدن این نیات، تدوین و در دستور کار قرار می دهد. وی افزود: جشن پیوند آسمانی به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاری مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها، مؤسسه خیریه ریحانه(کانون تسهیل ازدواج جوانان)، بسیج آستان مقدس امامزادگان باقریه و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در محل این آستان مقدس برگزار شد و طی آن ۶۰ سری جهیزیه به ۶۰ زوج جوان واجد شرایط که ۱۰ زوج از سادات هستند، اهدا گردید.
حجت الاسلام و المسلمین قاصری با اشاره به اینکه سخنران این جلسه حجت الاسلام و المسلمین ایزدخواه از سخنرانان مطرح کشور و مولودی خوان مراسم آقای هامونی از مداحان سرشناس استان بودند، اظهار کرد: معرفی زوج های جوانی که این جهیزیه را دریافت می کنند مراحل خاص خود را دارد. ابتدا مشخصات کامل افرادی که برای دریافت جهیزیه مراجعه می کنند، ثبت می شود و مؤسسات خیریه مرتبط با اوقاف، تحقیقاتی را در خصوص این افراد انجام می دهند و زوج های واجد شرایط را برای دریافت جهیزیه به اوقاف و امور خیریه معرفی می نمایند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*