سرمقاله/طنزهای تلخ و سنگین انتهای سال…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
هزاره سوم هنوز شروع نشده، معجزه اش به فنا رفت، معجزه هزاره سوم اینک در بن بستی قرار گرفته که دیگر هیچ کاری برای او نمی شود کرد جز افسوس که چگونه در پروسه ای هشت ساله این کشور را با تمام داشته هایش شخم زد و به آواری تبدیل کرد که او را در لبه سقوطی ناباورانه قرار داد.
سقوط اخلاقی، سقوط فرهنگی، سقوط سیاسی و سقوط اقتصادی مجموعه مدیریت جهانی طیفی از نحله فکری انحرافی بود که هنوز مردم دارند بهایش را می دهند!!
اما او اینک دارد به مصلحت نظام می اندیشد و یارانش هر روز ترفندی و طرحی نو در می اندازند.
درانتهای سال نو بساط چهارشنبه سوری شان را جلوی سفارت انگلیس برپا می کنند و حکم دادگاه را که نشانه ای از دستور ملکه انگلیس و ترزا می نخست وزیرش می دانند به آتش می کشند و در جمعی حداکثر پنج یا شش نفره شعار می دهند.
این  یک روی طنز تلخ این گروه است اما روی دیگر سکه که سنگینی بسیار دارد سئوالهای مداوم و بی پاسخی است که افکار عمومی را متحیر و بی اعتماد کرده، اینکه چرا اینان را از جامعه جمع نمی کنند؟!!
اینکه چگونه گروهی بی پشتوانه اجتماعی هرروز یا سخنرانی یا حضور در کلیپ های گوناگون و یا حضور دربست نشینی و آسودن در مقابل سفارت انگلیس را پیشه کرده اند اما نه مدعی العموم ونه وزارت اطلاعات و سایر نهادهای امنیتی کاری با آنان ندارند؟!، و این گروه در امنیت کامل سخیفترین و بی مبناترین و توهین آمیزترین حرف ها را در ملاء عام می زنند که همگی نیز عبور از خطوط قرمز نظام است اما هیچکس با آنان کاری ندارد؟!!
و این مفهومش یعنی ریزش اعتماد عمومی مردم که امری است بسیار پرهزینه، سئوالی که مردم نمی دانند چگونه باید آن را هضم کنند، گاه به دلایل بسیار کوچکتر و کم اهمیت تر از این شاهد دستگیری و احکام سنگین دادگاه ها هستند و گاه این چنین آزاد می گذارند طایفه ای را که خیانت ها و بلعیدن بیت المال مردم از روشنترین عملکردهای آنان است آزاد و راحت جولان دهند.
شاید این از آخرین بازی های سیاست در آخرین روزهای سال ۹۶ باشد و یا شاید هنوز هم اینان برگ های رونکرده ای در کیسه جادوی شان داشته باشند، هرچند مردم آنقدر هوشیار و آبدیده شده اند که دیگر به راحتی دو دهه قبل قابل دور زدن و توهین به شعورشان نباشند اما باید گوش تیز کرد و چشم فرونبست به مکر هایی که در راه است.
هر چه هست امید که به خیر و صلاح مردم باشد، خیر و صلاحی که مردم خود رقم خواهند زد و حقوق پایمال شده شان را از حلقوم پوپولیست هایی که اینچنین نابودشان کردند بیرون خواهند کشید، امید که قانون حمایت کند و قاطع عمل نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*