آخرین خبر :

سرشماری چهار هزار گونه شاخص جانوری در استان

سرشماری چهار هزار گونه شاخص جانوری در استان
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: چهار هزار و ۷۷۷ رأس از گونه های شاخص جانوری شامل آهو، کل و بز، قوچ و میش و جبیر در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان سرشماری شدند.پرویز آرامنش افزود: این تعداد از گونه های شاخص جانوری شامل ۲ هزار و ۵۲۶ رأس قوچ و میش ،۲ هزار و ۱۷ رأس کل و بز ، صد و ۱۳ رأس آهو و صد و ۲۱ راس جبیر است که به صورت مشاهده مستقیم سرشماری شده اند. وی ادامه داد: در سال جاری گونه های شاخص جانوری شامل آهو، کل و بز و جبیر به رغم تشدید شرایط خشکسالی در مجموع نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است. هم اکنون ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۶۲۸ هکتار (۱۳٫۶درصد) از وسعت خراسان جنوبی به عنوان مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست مورد حفاظت ویژه قرار دارند.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان» ، « مظفری»، « آرک و گرنگ» ، « شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش « تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و « نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران ، کمر سرخ ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.

۷۲۶ زن سرپرست خانوار شاغل شدند
امسال ۷۲۶ فرصت شغلی در قالب طرح های اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار خراسان جنوبی ایجاد شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۸ میلیارد و ۳۲۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان تسهیلات اشتغال زایی به زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد پرداخت شد. سیدرضا حسینی افزود: این طرح ها در بخش های دامداری، خدمات، صنایع، صنفی و صنعتی و کشاورزی اجرا شد. وی گفت: این تعداد اشتغال در قالب طرح های خوداشتغالی و مشاغل خانگی ایجاد شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: همچنین در این مدت ۲۷ میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات برای اشتغالزایی هزار و ۴۶۹ مجری مرد در استان پرداخت شد.حسینی گفت: سقف تسهیلات بانکی به مددجویان ۲۰ میلیون تومان، امدادی ۵۰ میلیون تومان و کارآفرینی ۷۵ میلیون تومان است. هم اکنون بیش از ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند. امسال ۲ هزار و ۱۹۵ طرح اشتغالزایی با پرداخت ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات در خراسان جنوبی اجرا شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*