سدهای استان ۴ میلیون متر مکعب آب گرفت

بارندگی این روزها باعث ذخیره۳ میلیون و ۷۰۰ مترمکعب آب در سدهای مخزنی و تغذیه ای استان شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: بارندگی چند روز گذشته سبب وقوع سیلاب در برخی از دشت های استان شد و ۲ درصد به حجم ۴ سد مخزنی استان اضافه کرد.
سدهای فرخی قاین، شهید پارسای فردوس ،کریت و نهرین طبس در جریان این بارندگی ها آبگیری شده و به گفته امامی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب وارد این سازه های آبی شد به علاوه ۸۷ درصد از ظرفیت سدهای مخزنی استان خالی است که با افزودن ۲ درصد بارندگی های اخیر، این رقم به ۸۵ درصد کاهش یافت.
او ادامه داد: ۵ سد تغذیه مصنوعی استان نیز در این بارندگی ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.
خبر های خوب هواشناسی
خبر های خوب کارشناسان هواشناسی هم ادامه دارد. «با توجه به نفوذ تدریجی سامانه تشدید بارش ها از عصر امروز تا اواخر هفته رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید لحظه ای پیش بینی می شود که بیشترین بارش ها از عصرفردا تا ظهر پنجشنبه خواهد بود.» فاطمه زارعی گفت: با توجه به ماهیت رگباری این بارش ها احتمال جاری شدن روان آب در برخی مناطق پیش بینی می شود و همچنین تشکیل مه و احتمال بارش تگرگ در مناطق کوهپایه ای دور از انتظار نیست. بارندگی های زمستانی امسال، میانگین بارش ها در خراسان جنوبی را از آغاز سال زراعی تاکنون به ۲۰ میلیمتر رسانده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۱ درصد کمتر است.
کاهش ۳۸ درصدی خسارت سیل
با بارش بارندگی های رگباری این روزها احتمال وقوع سیل و خسارات ناشی از آن، هشدار داده شده بود اما ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از کاهش ۳۸ درصدی خسارات مالی ناشی از سیل در استان خبر داد و گفت: در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی باران قابل ملاحظه ای بارید اما با اطلاع رسانی قبل از وقوع بارندگی ها و آماده باش نیروهای امدادی خسارت زیادی نداشتیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*