زمان اصولی تکمیل طرح مهم شهرگذشت فصل آخر بازنگری طرح جامع بیرجند

طرح جامع شهر بیرجند باید هر ۱۰ سال بازنگری شود اما از زمان آن چندین سال گذشته و مراحل نهایی این بازنگری در سال ۹۷ تکمیل می شود.
رئیس شورای شهر بیرجند بر تسریع در روند بازنگری طرح جامع شهر تأکید کرد و گفت: باید زمان اتمام این طرح از سوی راه و شهرسازی مشخص شود .
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند نیز در جلسه ای با بیان اینکه راه و شهرسازی متولی تهیه طرح مذکور است ، افزود: طرح جامع شهر بیرجند باید هر ۱۰ سال بازنگری شود که از زمان آن چندین سال گذشته است.میری افزود: تعیین تکلیف افزایش محدوده شهر و نیاز به ارتفاع سازی در برخی مناطق ضرورت بازنگری طرح جامع را مشخص می کند.
معاون شهرسازی شهرداری بیرجند هم در گفتگو با امروز خراسان جنوبی به ضرورت بازنگری طرح جامع شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: با توجه به اتمام مدت زمان قانونی این طرح بازنگری آن دارای اهمیت است و شهرداری تاکنون ۷۰ تا ۷۵ درصد اطلاعات مربوط به مغایرت ها، تطبیق ها، کاربری ها و تغییرات شهر بیرجند را در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار داده است.
محمد بهروزیان با بیان اینکه متولی ۳۰ درصد باقیمانده راه و شهرسازی است، افزود: طرح جامع بیرجند مربوط به قبل ارتقای منطقه به استان است. وی ادامه داد: در این فاصله زمانی هر چند موافقت های موردی داشته ایم اما با مشکلات زیادی برخورد کرده ایم و متقاضیان نیز با چالش هایی مواجه بوده اند.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از اواخر سال ۹۱، بازنگری طرح جامع در دستور کار قرار گرفته، به علت تأخیر در تهیه طرح اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت راه و قرارگاه جغرافیایی ارتش قرار بود نقشه پایه شهر بیرجند تهیه و در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گیرد تا بر این اساس طرح جامع هم بازنگری شود که متأسفانه این اتفاق محقق نشده است.علی کاظمی اعتبار اولیه اجرای طرح را ۱۲۶ میلیون تومان اعلام کرد که از محل منابع ملی در سال های گذشته ۴۰ میلیون تومان آن تامین و در سال جاری نیز ۵۰ میلیون تومان دیگر تخصیص یافته است. او ادامه داد:اگر نقشه پایه در اختیار ما قرار می گرفت در مدت یکسال و نیم بازنگری طرح جامع به اتمام می رسید.وی از تدوین یک نقشه پایه برای شهر بیرجند بر اساس اطلاعات و نقشه هایی که از سایر سازمان ها و مجموعه ها مانند شهرداری اخذ شده، خبر داد و بیان کرد: ما توانستیم این نقشه را در هفته گذشته به تایید وزارت راه برسانیم و بر همین اساس بازنگری طرح را در دستور کار قرار داده ایم.وی به پیشرفت ۴۰ درصدی طرح اشاره کرد و گفت: تلاش می شود تا پایان سال ۹۷ به اتمام برسد.معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان با تأکید بر اینکه ما نمی خواستیم بر اساس یک نقشه ناقص کار را شروع کنیم و همین عامل باعث طولانی شدن طرح شد، افزود: با این وجود طی سال های گذشته با توجه به ساخت مسکن مهر، واحدهای ارتش و سایت اداری بازنگری های مقطعی در طرح صورت گرفته و نیازشهر مرتفع شده است و نمی توان گفت بازنگری طرح جامع ضرورت زیادی داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*