رزمایش بزرگ ترافیکی نوروزی در خراسان جنوبی آغاز شد ۱۱۰ سامانه ثبت تخلف در جاده ها

رزمایش بزرگ ترافیکی نوروزی۹۷ استان خراسان جنوبی با حضور نیروی پلیس ، امدادی و خدماتی از ۲۴ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه های ستاد اجرایی خدمات سفر استان شرایط را برای نوروزی ایمن و ماندگار فراهم کنند تا کمترین میزان خسارت های احتمالی را شاهد باشیم.
مهندس علوی مقدم با بیان اینکه در کمیته های ۱۰ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر، بررسی های لازم برای ایجاد نظم و انضباط، رعایت مقررات، ایمنی و معرفی های توانمندی های استان در دستور کار قرار گرفته، اظهارکرد: طبق مصوبات این ستاد تمامی موضوعات از لحاظ امنیتی، بازرسی و نظارت مورد رصد قرار می گیرد و در بخش های نظارتی چه در بخش بازار و چه تردد و عبور و مرور اقدام های لازم انجام می شود.
وی عنوان کرد: همچنین تمامی اورژانس و بیمارستان های استان با همه ظرفیت در اختیار مسافران خواهند بود و همه امکانات بسیج شده اند تا شرایط برای سفری ایمن فراهم شود.معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به همه دستگاه های مربوط توصیه کرد: در نحوه صحیح اطلاع رسانی و معرفی استان که باعث ایجاد درآمدهای پایدار و اشتغال می شود از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنند.
علوی مقدم اظهار امیدواری کرد: با دقت نظر، پشتیبانی و حضور مثبت در مسیرهای پر تردد شاهد کاهش تصادف ها و خسارت های جاده ای باشیم.
۲۴۲ تن در حوادث رانندگی جان باختند
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۲ نفر در حوادث رانندگی درون و برون شهری این استان فوت شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.
سردار مجید شجاع در این رزمایش ادامه داد: انواع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته و در این حوادث بیش از پنج هزار نفر مجروح شدند که نسبت به سال ۹۵ برابر ۲۱ درصد افزایش داشته است.فرمانده انتظامی استان افزود: در این مدت ۳۸ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت پلاک گذاری شده و ۳۷ هزار جلد گواهینامه صادر شده که ۵۰ درصد آن مربوط به گواهینامه اولی ها است.
به گفته وی، افزایش خودروها و صدور گواهینامه های جدید حوادث بیشتری را هم در بر خواهد داشت و تعداد زیادی از آمار افزایش یافته مربوط به این مهم است.
وی عنوان کرد: مسافران و گردشگرانی که در تعطیلات نوروز در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی تردد می کنند قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و سفری ایمن برای خود و خانواده فراهم کنند.سردار شجاع با اعلام اینکه بیش از ۵۰ هزار همیار پلیس در طرح نوروزی امسال خراسان جنوبی فعالیت می کنند، گفت: خانواده ها با توجه به توصیه های دانش آموزان همیار، ضمن فرهنگ سازی رعایت قوانین در کاهش حوادث نقش چشمگیری خواهند داشت.
وی افزود: نظارت، کنترل و دقت در رفت و آمدها به طور حتم در کاهش حوادث رانندگی نتیجه بخش است و مسافران سعی کنند قبل از مسافرت از طریق تماس با سامانه ۱۲۰ پلیس راهور از وضعیت جاده ها اطلاع کسب کنند.فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای مقدمات سلامت سفر بیش از یکهزار تست سلامت در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است و بیش از ۱۲۰ گشت محسوس و نامحسوس به همراه پوشش کامل دوربین ها در سطح جاده های استان فعال خواهند بود.
سردار شجاع بیان داشت: با توجه به اینکه مردم بیش از ۱۸ استان کشور برای زیارت حرم امام رضا (ع) از خراسان جنوبی تردد می کنند رانندگان وسایل نقلیه ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جان خود و همراهان محافظت کنند.وی تلاش همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط را در کنار مردم برای کاهش حوادث رانندگی خواستار شد و افزود: امیدواریم با رعایت همه جانبه قوانین و مقررات که ضامن سلامتی افراد است، شاهد حوادث دلخراش در استان نباشیم.
استقرار ۲۰ ایستگاه سیار پلیس در ایام نوروزی
رئیس پلیس عملیات استان هم از استقرار ۲۰ اکیپ و ایستگاه سیار پلیس انتظامی در ایستگاه های نوروزی استان خبر داد و افزود: این ایستگاه در ورودی ، خروجی شهرها، تفرجگاه ها و استراحت گاهای استان مستقر خواهند شد.سرهنگ شجاعی نسب با بیان اینکه این تعداد ایستگاه سیار پلیس غیر از پاسگاه ها و کلانتری می باشند، عنوان کرد: در تمام مسیرهای استانی یگان های عملیاتی استان فعالیت خواهند داشت.
سرهنگ شجاعی نسب از مردم خواست تا نهایت همکاری با نیروی پلیس و امدادی داشته باشند و پلیس ۱۱۰ در تمام اوقات شبانه روزی آماده پاسخگوئی به مردم می باشد.
۱۱۰سامانه ثبت تخلف در راه های خراسان جنوبی فعال است
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به آغاز طرح ترافیکی نوروز، ۱۱۰ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان فعال خواهد بود که از این تعداد ۵۶ سامانه دستی و ۵۴ سامانه به صورت ثابت تخلف رانندگان را ثبت می کنند.سرهنگ حسین رضایی افزود: این سامانه ها جدا از سرعت غیر مجاز، میانگین سرعت را تا سامانه بعدی محاسبه می کنند و رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند از طریق سامانه های ثابت و سیار جریمه می شوند.
وی با اعلام اینکه ۲۰ ایستگاه ویژه نوروزی در ورودی و خروجی شهرها به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، تصریح کرد: تمامی تیم های کنترل محسوس و نامحسوس بسیج شده اند که با تعداد محدودی از رانندگان که در نظم عمومی اخلال می کنند، برخورد شود.
وی از روند کاهشی تعداد تلفات جاده ای در طرح نوروزی از سال ۹۳ تاکنون خبر داد و گفت: سال ۹۳ متأسفانه در ایام نوروز ۳۶ نفر فوت کردند در حالی که با توجه به اقدام های پیشگیرانه و اطلاع رسانی به موقع، این تعداد در سال ۹۶ به ۱۲ فوتی رسید.رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی علت اصلی تصادف های جاده ای استان را عوامل انسانی اعلام و اظهار امیدواری کرد که با رعایت بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی این آمار کاهش جدی تری داشته باشد.
گزارش خلافی بگیرید
سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در روزهای پایانی سال شاهد حضور بیشتر مردم در بازار برای خریدهای نوروزی هستیم،گفت: این تردد ها موجب افزایش ترددها و ترافیک بیشتری در معابر شهری به خصوص در مکان های خرید و دیدنی شده و باید رانندگان بیش از پیش مقررات رانندگی را رعایت کنند.
فعالیت ۳۱ پایگاه امدادی هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارائه خدمات ۵۵پایگاه امدادی و پست ایمنی ‌و سلامت هلال احمر به مسافران و گردشگران در طرح نوروزی ۹۷ خبرداد.
جواد خامسان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در راستای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی در قالب ۳۱پایگاه امدادی و ۲۴پست ایمنی و سلامت مسافران از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین سال۹۷ به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه در گذشته تنها ۱۶پایگاه دائم مجوزدار در استان داشته ایم، افزود: از مجموع پایگاه ها ۲۲پایگاه به صورت دائمی و ۸پایگاه موقت، ویژه ایام نوروز به همراه تیم واکنش سریع استان جهت پوشش حوادث احتمالی آماده باش خواهند بود.وی با اشاره به اینکه مجموع نیروی انسانی در پایگاه های امدادی استان در تعطیلات نوروزی ۲هزار و ۶۴۰ نفر روز خواهد بود، گفت : ۴۵ نیروی پرسنل و داوطلب در این ایام به صورت شبانه روزی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جهت پاسخگویی به سامانه ارتباطی هلال احمر(۱۱۲) فعالیت خواهند داشت.
خامسان با بیان اینکه امسال امداد هوایی در استان مستقر خواهد شد؛ اظهار کرد: ۲۵ دستگاه آمبولانس به همراه ۱۳ خودروی نجات در سطح استان آماده ارائه خدمات هستند.وی با اشاره به مراسم افتتاحیه طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در شهر طبس، گفت: با مشارکت اعضای جوانان هلال احمر با حضور ۲هزار و ۳۴۰نفر روز، این طرح اجرایی خواهد شد.
وی افزود: این طرح در ۲۴منطقه از استان با مشارکت ۱۳پست ثابت ۱۲ساعته، ۵پست ثابت ۲۴ساعته ، ۶پست سیار ، ۹خیمه نماز ، ۹فضای دوستدار کودک و ۱۴ایستگاه سلامت در سراسر استان به مسافران برای سفری ایمن فعالیت خواهد داشت.
۴۰۰ نیروی مجرب فوریت پزشکی برای نوروز
مسئول فوریت های پزشکی شهرستان بیرجند هم گفت: با توجه به آغاز فعالیت های ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی ۴۰۰ نیروی مجرب فوریت های پزشکی در قالب ۶۴ پایگاه شهری و جاده ای به مسافران خدمت رسانی می کنند.
جواد محمدنژاد با بیان اینکه ۲ پایگاه اورژانس هوایی هم در مرکز استان و شهرستان طبس فعال خواهند بود، افزود: در این مدت برای خدمت رسانی به موقع ۱۱۷ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس فعالیت خواهند کرد.
وی از برپایی چهار ایستگاه سلامت در شهرستان های فردوس، سرایان، قاین و نهبندان خبر داد و گفت: این پایگاه ها با هدف غربالگری فشارخون، قند خون و راهنمایی مسافران و گردشگران فعال هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*