رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند: بدهی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی بیمه ها به بیمارستان امام رضا (ع) احداث بزرگترین مرکز ترومای شرق کشور نیازمند تأمین اعتبار۲۰ میلیاردی

بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با ۱۵۵ تخت مصوب در حال حاضر با ۲۱۹ تخت فعال به بیماران خدماتی در بخش های اورژانس، سوختگی، روان پزشکی، مسمومیت ها، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی و جراحی عمومی ارائه می دهد و علاوه بر این درمانگاه بیمارستان نیز در دو شیفت صبح و بعدازظهر در ۱۴ رشته تخصصی در خدمت مراجعه کنندگان است.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند روز گذشته در ارائه گزارش عملکرد این مجموعه و در پاسخ به سوالات خبرنگاران از بدهی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی بیمه ها به بیمارستان خبر داد و گفت: بیمه تأمین اجتماعی بدهی هایش را از ابتدای سال جاری، بیمه سلامت از تیر ماه سال جاری و بیمه نیروهای مسلح از مهر ماه سال جاری پرداخت نکرده اند که با وجود تمامی این بدهی ها پرسنل و پزشکان بیمارستان از ارائه خدمات به بیماران کوتاهی نکرده و هم چنان خدمات شایسته ای را به مردم ارائه می دهند .
دکتر احمدی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه وزارت بهداشت از بیماران حوادث ترافیکی و جاده ای نباید هزینه ای اخذ شود، افزود: بر این اساس هزینه های بیمارستانی این بیماران از طریق بیمه های تجاری جبران می شود که طی سال های ۹۱ تا ۹۳ روند پرداختی ها بسیار خوب بوده ولی طی دو سه سال اخیر این روند کند و با تأخیر انجام می شود .
وی از طلب ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی بیمارستان از بیمه های تجاری خبر داد و بیان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) یک بیمارستان دولتی است و ما مجبوریم با وجود تمامی تنگناهای مالی این مجموعه را با چنگ و دندان حفظ کنیم .

بدهی ۶ میلیاردی بیمارستان به پرسنل و پزشکان
وی از طلب ۵ الی ۶ میلیارد تومانی پرسنل و پزشکان از بیمارستان خبر داد و با بیان اینکه پرسنل و پرستاران کارانه سال ۹۵ و پزشکان نیز کارانه خود را از دی ماه ۹۵دریافت نکرده اند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز امید است بتوانیم با وجود این مشکلات، خدمات در خور شأنی به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه دهیم .

احداث بزرگترین مرکز ترومای شرق کشور نیازمند
تأمین اعتبار ۲۰ میلیاردی
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند در ادامه از تایید طرح احداث مرکز ترومای استان توسط وزارت بهداشت طی هفته های گذشته خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است اورژانس فعلی بیمارستان و بخشی از محوطه های اطراف با زیر بنای ۲ هزار مترمربع به این پروژه اختصاص یابد.
احمدی با بیان اینکه ساخت این پروژه به اعتبار ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومانی نیاز دارد، ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار ، اورژانس فعلی بطور کامل تخریب و تخت ها نیز به دو تا سه برابر فعلی افزایش و مرکز تروما به ICU نیز مجهز خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد در کوتاه ترین زمان ممکن در صورت نبود مشکل و تأمین اعتبار این پروژه به بهره برداری برسد.

بیش از ۹۷ درصد بیماران در بیمارستان درمان می شوند
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و دستاوردهای آن برای مردم بیان کرد: ارتقای هتلینگ بیمارستان ها و کاهش پرداختی از جیب مردم از جمله دستاوردهای مشهود این طرح است که غیر قابل انکار می باشد.
وی از به روز رسانی تجهیزات بیمارستان و تامین نیروی انسانی متخصصص و فوق متخصص بعنوان دیگر دستاورد طرح تحول سلامت یاد کرد و افزود: به جرات می توان گفت بجز موارد نادر هیچ بیماری از این بیمارستان به مشهد اعزام نمی شود و بیش از ۹۷ درصد بیماران در داخل بیمارستان درمان می شوند .

صرف اعتبار ۵/۲ میلیاردی
برای بهبود کیفیت هتلینگ بیمارستان
وی به صرف اعتبار ۵/۲ میلیارد تومانی برای بهبود کیفیت هتلینگ بیمارستان اشاره کرد و گفت: تمامی بخش های این بیمارستان طی سال های اخیر بازسازی و برخی نیز ارتقا یافته اند و در سال جاری فقط مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان برای احداث مخزن آب اضطراری و بهبود کیفیت بخش ها هزینه کرده ایم .
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند به اتمام فاز اول پروژه احداث بخش جدید سوختگی بیمارستان اشاره کرد و افزود: مرحله سفت کاری پروژه به اتمام رسیده که در صورت تأمین اعتبار ظرف ۳ الی ۴ سال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود. احمدی به طرح توسعه بخش روان پزشکی بیمارستان اشاره کرد و ادامه داد: طرح این پروژه به تصویب وزارت بهداشت رسیده که امید است با حل مشکلات ما با شهرداری بزودی استارت بخورد چرا که نیاز استان به مدت ۲۰ سال با احداث این بخش مرتفع می شود .
وی هزینه تهیه و تجهیز هر تخت بیمارستانی را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

ارائه خدمت روزانه به بیش از ۵۰۰ بیمار
در درمانگاه بیمارستان
وی به فعالیت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) از سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: روزانه بین ۲۰ تا ۲۲ پزشک متخصص و فوق تخصص بطور متوسط ۵۵۰ تا ۶۵۰ بیمار را در این درمانگاه ویزیت می کنند .
احمدی به تلاش بیمارستان برای استفاده هر چه بهتر و راحت تر مردم از خدمات این درمانگاه اشاره کرد و ادامه داد : برای رفاه حال بیماران دستگاه نوبت دهی خریداری و ۱۰ خط نیز فعال شده که هم بصورت حضوری و هم بصورت تلفنی بیماران می توانند نسبت به دریافت ویزیت پزشکان اقدام کنند اما با توجه به حجم مراجعه کنندگان و محدود بودن نوبت ها ممکن است نارضایتی هایی هم وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: مردم از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر از طریق شماره تلفن ۳۱۶۲۴۴۰۰ می توانند نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند و از این ساعت به بعد نیز بصورت حضوری می توانند مراجعه کنند.

حجم مراجعات برای خدمات MRI بسیار بالاست
وی به فعالیت دستگاه MRI در بیمارستان اشاره کرد و افزود: حجم مراجعات به این خدمت که گاها غیر ضرور و به درخواست خود بیمار هم صورت می گیرد، بسیار زیاد است و ممکن است بیمار یک ماه در نوبت بماند و باعث نارضایتی شود.
رئیس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با بیان اینکه روزانه بطور متوسط ۴ تا ۵ شکایت کتبی و سه الی ۴ شکایت شفاهی به مسئولان انعکاس داده می شود ، بیان کرد: بیشتر این شکایات از خدمات کلینیک است که البته علت بسیاری از اینها عدم اطلاع کافی از نحوه خدمات دهی است که تلاش شده در قالب بنر این اطلاع رسانی انجام شود.
احمدی از مردم خواست با کسب اطلاعات از نحوه برنامه های کلینیک نسبت به ارائه خدمات مطلع شوند تا میزان نارضایتی ها هم کاهش یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*