دورهمی شعرای شیعه و اهل سنت، امروز ۲۴۷ قطعه شعربرای اهل بیت(ع)

دورهمی شعرای شیعه و اهل سنت، امروز
۲۴۷ قطعه شعربرای اهل بیت(ع)
کنگره شعر اهل بیت (ع) با حضور شاعران اهل تسنن و تشیع امروز در بیرجند برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: کنگره شعراهل بیت (ع) امروز در استان برگزار می شود و اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) از طریق اشعار شعرای آیینی، گسترش فعالیت های فرهنگی و فعالیت های مرتبط با اهل بیت (ع)، ارج نهادن به تلاش شعرا و ساماندهی و چاپ اشعار آنها، شکل دهی بانک اطلاعات شعرا در هر استان و سپس در سطح کشور و تشویق افرادی که ذوق شعری دارند برای سرودن اشعار از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
حجت الاسلام رضایی افزود: ۲۴۷ قطعه شعر در استان و ۱۷ قطعه شعر از خارج استان به این کنگره رسیده است و ۱۱۱ شاعر در این کنگره شرکت کرده اند که ۹۹ شاعر شیعه و مابقی اهل سنت هستند.
وی خاطر نشان کرد: هر شاعر می توانست تا سه قطعه شعر ارسال کند بنابراین در مجموع ۲۴۷ قطعه ارسال شده که ازاین تعداد ۲۳۶ قطعه شعر از شعرای شیعی و ۲۸ قطعه شعر شاعران اهل سنت بوده است.
حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: در این مراسم سه شاعر اهل تشیع و سه شاعر اهل سنت به عنوان رتبه های اول تا سوم پذیرفته شده اند که از آنها تقدیر خواهد شد.
وی افزود: سخنرانان محوری این کنگره حجت الاسلام و المسلمین ایمانی معاون فرهنگی مرکز جهانی اهل بیت و حسین پور علوی از شعرای کشوری هستند.
او از برگزاری نشست مشترک ۲۷ رجب علمای شیعه و اهل سنت خبر داد و افزود: استان خراسان جنوبی در راستای وحدت شیعه و سنی یک استان برتر در کشور است.
حجت الاسلام مشرفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی هم گفت: برای اجراکردن فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) با برگزاری این کنگره‌ها مناسبات و ارتباطات هنری، فکری و فرهنگی خوبی بین شعرای اهل تسنن و شیعه به‌وجود آمده که باعث وحدت هنرمندان اسلام است.
کریمیان مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی هم گفت: توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) یکی از عوامل و زمینه های تقویت وحدت بین پیروان فرق و مذاهب اسلامی است و با عنایت به این که مبانی دینی و قرآنی نزد مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد و همه مسلمانان به ضرورت احترام و محبت به اهل بیت (ع) معتقد و پایبند می باشند، ایجاد فضای تفاهم و گفتگو در مورد فضائل، کمالات و تفکر در مورد فرهنگ اهل بیت(ع) می تواند همدلی و وحدت را در بین مسلمانان تقویت کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*