آخرین خبر :

در اولین نشست خبری شهردار بیرجند مطرح شد: عوارض پر سرو صدای نوسازی

شهردار بیرجند بعد از سه ماه از شروع به کارش اولین نشست خبری خود را با دست پر در روز گذشته برگزار کرد و شرحی از سه ماه کار بی وقفه اش را در اختیار رسانه ها قرار داد از جمله توضیحات شفاف سازی درباره عوارض نوسازی بود.دکتر جاوید با اشاره به مشکلات اعتباری که در زمان تحویل شهرداری با آن روبرو بود اعلام کرد: با تلاش همه کارکنان شهرداری و صبر آنها و همچنین همراهی خوب اعضای شورای شهر توانستیم بخشی از بدهی و مطالبات همکاران را پرداخت کنیم.
شفاف سازی در عوارض نوسازی
دکتر جاوید از رسانه ها خواست در بحث افزایش مبلغ عوارض نوسازی شفاف سازی کنند چرا که مبلغ این عوارض بر اساس قیمت منطقه ای که اداره دارایی مشخص می کند افزایش می یابد .
وی تصریح کرد : در عوارض امسال اداره مالیات قیمت برخی از مناطق را تا حد زیادی افزایش داده بود و ما نیز بر اساس آن عوارض نوسازی را صادر کردیم اما با اعتراض مردم و ورود شورا به این بحث از مالیات خواسته شد در بحث قیمت ها تجدید نظر کند.وی در ادامه از به نتیجه رسیدن مذاکرات شهرداری و شورا با اداره مالیاتی خبر داد و گفت: عوارض نوسازی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش می یابد.
اختلافی با شورا نداریم
شهردار بیرجند درباره بودجه سال ۹۷ شهرداری بیرجند و شایعاتی که درباره اختلاف نظرش با اعضای شورا است تأکید کرد: بودجه سال ۹۶ شهرداری بیرجند ۶۹ میلیارد تومان بوده است که تا روزی که بنده تحویل گرفتم بیش از ۴۰ درصد آن محقق شده بود اما خوشبختانه تا امروز حدود ۹۱ درصد آن محقق شده است و امیدوارم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد نیز برسد .
وی ادامه داد: بودجه ای را که سال ۹۷ برای شهرداری در نظر گرفته ایم با توجه به تورم ۸۰ میلیارد تومان است و تقدیم شورا شد.
بلوارهای ورودی شهر
شهردار بیرجند مهمترین پروژه عمرانی سال آینده که باید به بهره برداری برسد را مربوط به پل موسی بن جعفر و اتصال آن به سه راه اسدی دانست و گفت: این طرح با مشکلات تملکی رو برو است که با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می کنیم تا خرداد ۹۷ به پایان برسد. علاوه بر این پروژه احداث خطی بوستانی در حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) را در سال آینده کلید خواهیم زد. دکتر جاوید با اشاره به دغدغه های شهرداری برای ورودی های شهر از آغاز چند عملیات زیباسازی برای این مکان ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان اسفند ماه این بلوارها به خصوص بلوار آیت ا… عبادی تغییراتی داشته باشد.
مهرشهر در اولویت آسفالت
وی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل مهرشهر اشاره داشت و این که کار آسفالت معابر در بخش هایی از این شهرک آغاز شده اما برخی از شرکت ها مانند آب و فاضلاب شهری از شهرداری خواسته اند تا قبل از اجرای طرح های این شرکت ها عملیات آسفالت انجام نشود، البته وی تعیین زمان برای این شرکت ها از سوی شهرداری را یادآور شد. دکتر جاوید توضیح داد: با تعیین زمان شهرداری همینک این شرکت ها در حال انجام عملیات در برخی بخش های مهرشهر هستند بر این اساس شهرداری نیز با پیمانکار آسفالت قرار داد ۵۰۰ میلیون تومانی به امضا رسانده است.
سرنوشت پارک سایت اداری
وی درپاسخ به این سوال که زمینی که برای پارک سایت اداری در نظر گرفته شده بود به چه سرنوشتی دچار شد گفت: آن بخشی که قرار بود پارک احداث شود متوجه شدیم توسط اداره کل راه و شهرسازی بابت توسعه بیمارستان به تأمین اجتماعی واگذار شده است اما شهرداری توانست در بخش دیگری از زمین هایی که متعلق به خود شهرداری است و بابت آنها سند دارد که البته برنامه های دیگری برایش داشتیم زمینی را برای احداث پارک سایت اداری اختصاص دهد.
وی افزود:این پارک در فضایی به متراژ ۲۰ هزار متر مربع کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن از سال آینده اجرایی خواهد شد.
بحث داغ زباله گردی
ماجرای زباله گردهای بیرجند نیز این روزها به یکی از دغدغه های مهم شهرداری بیرجند تبدیل شده تا جایی که طرح های جداسازی زباله از مبدأ پیشنهاد و به گفته شهردار آگهی مناقصه پیمانکار آن نیز تا چند روز آینده منتشر خواهد شد. وی در این باره گفت: در این خصوص یک راه بیشتر نداریم و آن اینکه طرح جداسازی از مبدأ را هر چه زودتر پیاده کنیم که البته این موضوع نیز بسته به همکاری مردم و فرهنگ سازی دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*