دانستنی های علمی

چای ترش را امتحان کنید

چای به عنوان یک نوشیدنی محبوب هواداران زیادی دارد؛ با این حال برخی از طعم تلخ چای معمولی خسته شدند؛ بهتر است بدانید که چای دارچین، چای سبز و چای ترش می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای چای سیاه باشند.

در گذشته چای ترش یا چای قرمز به عنوان شاداب کننده و برطرف کننده بیماری‌های قلبی مطرح بود؛ امروزه هم از چای ترش برای کاهش فشار خون و کنترل کلسترول خون استفاده می‌کنند.

چای سیاه آهن بدن را دفع می‌کند و به همین دلیل برخی از افراد از نوشیدن آن خودداری می‌کنند؛ در حالی که چای ترش علاوه بر اینکه آهن بدن را دفع نمی‌کند؛ منبع غنی آهن هم می‌باشد.

خواص کرفس برای دستگاه گوارش

باید کرفس را محافظ دستگاه گوارش دانست؛ این سبزی به‌دلیل دارا بودن فیبر زیاد مانع از بروز یبوست شده و با تحریک ترشح بزاق و شیره معده به بهبود فرآیند هضم غذا کمک زیادی می‌کند؛ این امر موجب شده تا برای کسانی که گوارش‌ آهسته یا ضعیف است، کرفس یک گیاه فوق‌العاده باشد؛ این سبزی همچنین پوشش معده را تقویت کرده و مانع از تشکیل زخم معده می‌شود.

نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام شده بود نشان داد که غذا‌های حاوی فیبر مانند کرفس به هضم چربی در دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند.

بهتر است به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد کرفس موجب اسهال می‌شود و افرادی که مشکل گوارشی دارند بهتر است کرفس را خام استفاده نکنند.

خواص با ارزش زرده تخم مرغ / گیاهی برای حافظت از دستگاه گوارش/ جایگزینی برای چای سیاه/  علت تپش قلب ناگهانی چیست

زرده تخم مرغ را دور نریزید

برخی از افراد تصور می‌کنند که تمام پروتئین تخم مرغ تنها در سفیده آن وجود دارد، در حالی که ۶۰ درصد پروتئین تخم مرغ در سفیده آن و ۴۰ درصد دیگر در زرده آن وجود دارد؛ از سوی دیگر بسیاری از مردم هم از چربی و کلسترول موجود در زرده تخم مرغ می‌ترسند، اما زرده تخم مرغ ۱.۶ گرم چربی اشباع دارد که این میزان تنها ۸ درصد کل میزان مجاز مصرف روزانه برای بدن است.

زرده تخم مرغ سرشار از بسیاری از مواد مفید و مغذی مانند ویتامین A، D، ویتامین ب. ۱۲ بوده و به طور معمول حاوی ۴۸ میلی گرم سدیم و ۱۰۹ میلی گرم پتاسیم است.

خواص با ارزش زرده تخم مرغ / گیاهی برای حافظت از دستگاه گوارش/ جایگزینی برای چای سیاه/  علت تپش قلب ناگهانی چیست

خانم ها بخوانند؛

آلوئه ورا تاثیر مثبتی بر روی پوست صورت دارد و سبب زیبایی و درخشندگی آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

از بین بردن جوش‌های پوست چرت به کمک آلوئه ورا

پوست‌های چرب به دلیل ساختار چرب خود جوش‌های بسیاری می‌زنند اما استفاده منظم از ماسک‌های آلوئه ورا سبب برطرف شدن این موضوع می‌شود، برگ گیاه آلوئه ورا را با ژل آن مخلوط کنید و سپس  بکوبید تا حالت خمیرشکل به خود بگیرد و پس از آن چند قطره عسل اضافه کنید و به مدت ١۵ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید.

تاثیر آلوئه ورا بر روی پوست صورت چیست؟

از بین بردن لک صورت به کمک آلوئه ورا

اگر به دنبال این هستید تا لک‌های صورتتان را از بین ببرید کمی گلاب را با آلوئه ورا مخلوط کنید و روزانه به مدت ١٠ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید.

تاثیر آلوئه ورا بر روی پوست صورت چیست؟

ایجاد ماسک نرم کننده همراه با آلوئه ورا

برای نرم کردن پوست صورت یک قاشق از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و سپس دو قاشق آرد جو دو سر را به آن اضافه کنید و به صورت دایره‌ای بر روی صورتتان بمالید و پس از گذشت ١۵ دقیقه از ماساژ دادن صورتتان را با آب گرم بشوئید.

تاثیر آلوئه ورا بر روی پوست صورت چیست؟

جوان سازی پوست به کمک آلوئه ورا

آلوئه ورا به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند و به دلیل داشتن خواص مختلف سبب بازسازی کلاژن‌های از بین رفته پوست می‌شود و  آنر را جوان می‌کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*