دانستنی های علمی

بروز اختلالات بینایی با آب مروارید

از شایع‌ترین مشکلات چشم، آب مروارید است که سالمندان را بیشتر تحت تاثیر قرار داده و به بروز اختلالات بینایی و در نهایت نابینایی منجر می‌شود؛ بیش از ۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان با آب مروارید مواجه هستند.

مصرف برخی مواد غذایی سیستم بینایی را تقویت کرده و احتمال بروز آب مروارید را کاهش می‌دهد؛ آنتی اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین A، لوتئین و زیگزانتین، غلات سبوس دار، اسید‌های چرب امگا ۳ از جمله این مواد هستند.

با این خوراکی‌ها از آب مروارید جلوگیری کنید/ گیاهی برای کاهش اضطراب/  یک پروتئین فوق العاده/ راهی آسان برای حذف جوش‌های صورت

تسکین درد با  اسطوخودوس

یک گیاه فوق العاده برای تسکین اضطراب و استرس اسطوخودوس است؛ بهتر است بدانید ترکیبات آلی و طبیعی این گیاه و گل‌های آن می‌تواند بسیار شگفت انگیز بوده و موجب تسکین بدن و ذهن شوند.

نوشیدن دم کرده این گیاه می‌تواند اضطراب را در فرد کاهش دهد و خلق و خو را تعادل ببخشد؛ همچنین از چای اسطوخودوس هم می‌توانید استفاده کنید؛ ترکیب چای و این گیاه یک نوشیدنی فوق العاده آرام بخش است.

تحقیقات بسیاری نشان داده است که اسطوخودوس در کاهش افسردگی هم اثر بخش است.

با این خوراکی‌ها از آب مروارید جلوگیری کنید/ گیاهی برای کاهش اضطراب/  یک پروتئین فوق العاده/ راهی آسان برای حذف جوش‌های صورت

یک پروتئین فوق العاده

برخی افراد هیچ علاقه‌ای به خوردن جگر مرغ ندارند؛ این افراد باید بدانند که در حقیقت با نخوردن این ماده غذایی؛ خود را از یک خوراکی باارزش محروم کرده اند.

جگر مرغ حاوی عناصری همچون روی، نیاسین و ویتامین ب ۱۲ بوده و سرشار از آهن و اسید فولیک است؛ به همین علت مصرف آن برای کسانی که با کم خونی ناشی از فقر آهن مواجه هستند فوق العاده مفید است؛ کمک به رشد و تقویت حافظه و ترمیم بافت‌ها و سلول‌های بدن، از فواید مصرف جگر مرغ است.

همچنین این خوراکی مقوی سرشار از پروتئین و اسید آمینه‌های ضروری است؛ چربی موجود در جگر از نوع اشباع و میزان اسید‌های چرب امگا ۶ آن بیشتر از اسید‌های چرب امگا ۳ است.

با این خوراکی‌ها از آب مروارید جلوگیری کنید/ گیاهی برای کاهش اضطراب/  یک پروتئین فوق العاده/ راهی آسان برای حذف جوش‌های صورت

درمان جوش های صورت با سیر

جوش‌ها را می‌توان مهمانان ناخوانده پوست صورت نامید؛ معمولا صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شویم یا در مواقع حساس هستیم مشاه ده می‌کنیم که چند جوش بر روی صورت ظاهر شده اند.

ب

این خوراکی محبوب ضدویروس، ضدقارچ و ضدسرطان است که برای درمان سریع جوش‌ها هم کاربرد دارد؛ برای این کار تنها کافی است یک حبه سیر را دو نیم کنید؛ سیر را روی جوش مالیده و  پس از پنج دقیقه با آب ولرم شست وشو دهید؛ بهتر است این عمل را چند بار در طول روز تکرار نمایید.

 

 

با این خوراکی‌ها از آب مروارید جلوگیری کنید/ گیاهی برای کاهش اضطراب/  یک پروتئین فوق العاده/ راهی آسان برای حذف جوش‌های صورت

 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مواد طبیعی موجود در زردچوبه مانند یک مسکن طبیعی می‌تواند به مهار درد ناشی از بیماری در افراد کمک کند.

مصرف دارو‌های مسکن شیمیایی عارضه‌های جانبی فراوان بر بدن می‌گذارد، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به میزان استاندارد از این دارو‌ها استفاده کنند و حتی پزشکان از تجویز میزان زیادی از این دسته دارو‌ها خودداری کنند.

بیماران می‌توانند زیر نظر پزشک در کنار مصرف دارو‌های شیمیایی در رژیم غذایی خود زردچوبه را قرار دهند.


پژوهش‌ها نشان داده است، زردچوبه به دلیل دارا بودن کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند مکمل درمانی مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مبتلایان به سرطان، دیابت نوع دو، افراد دارای جراحت و مبتلایان به آرتروز مفاصل باشد.

 

امروز از کورکومین در ترکیب برخی دارو‌ها استفاده می‌شود و حتی پژوهشگران علم سرطان در نظر دارند نسل جدیدی از دارو‌ها حاوی زردچوبه را برای درمان بیماران مورد استفاده قرار دهند.

محققان دانشگاه جنوآ همچنین دریافتند مصرف زردچوبه برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است و می‌تواند به ترمیم استخوان‌ها و ایجاد بافت جدید کمک کند.

محققان با بررسی برروی داوطلبانی که مکمل زردچوبه به مدت ۶ ماه مصرف کرده اند شاهد بهبود چگالی استخوان‌ها به میزان هفت درصد بوده اند.

زردچوبه همچنین یک مکمل درمانی مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی است و می‌تواند زخم و یا کوفتگی عضله و تاندون‌های بدن را برطرف و از درد آن‌ها بکاهد.


از جمله دیگر مزایای درمانی زردچوبه می‌توان درمان بیماری آلزایمر، برطرف کردن افسردگی، تقویت حافظه و برطرف کردن التهاب در بدن و مغز را نام برد.

محققان توصیه می‌کنند افراد درصورت نداشتن حساسیت به زردچوبه مصرف این ماده غذایی مفید را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

یافته جدید تحقیقاتی؛

تاثیر ترکیب موجود در زهر عقرب در کاهش شدت آرتروز

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد ترکیب موجود در زهر عقرب می تواند از شدت آرتروز روماتوئید بکاهد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان، به زودی درمانی که بتواند روند زندگی حدود ۱.۳ میلیون فرد مبتلا به آرتروز روماتوئید را بهبود بخشد از زهر عقرب به دست خواهد آمد.

گروهی از محققان در یک دوره مطالعه دریافتند یکی از صدها ترکیب موجود در زهر عقرب می تواند شدت بیماری را در مدل های حیوانی کاهش دهد، بدون آنکه عوارض جانبی نظیر درمان های مشابه داشته باشد.

«کریستین بیتون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «آرتروز روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که در آن، سیستم ایمنی به خود بدن حمله می کند. این بیماری بر مفاصل تاثیر می گذارد.»

به گفته بیتون، «ما در مطالعات قبلی دریافتیم که کانال پتاسیم در FLS بیماران مبتلا به آرتروز روماتوئید وجود دارد و این کانال بسیار در پیشرفت بیماری مهم است.»

حال محققان دریافتند یکی از ترکیبات زهر عقرب موسوم به Buthus tumulus موجب توقف کانال پتاسیم FLS می شود و بدین ترتیب شدت بیماری آرتروز روماتوئید در مدل موش های آزمایشگاهی مبتلا به این بیماری کاهش یافت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*