حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی طرحی نو درانداخت حیات وحش آماده استقبال از مهمانان نوروزی

در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و زنده شدن طبیعت، حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی آماده استقبال از مسافرین نوروزی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: خراسان جنوبی دارای ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۵۴۸ هکتار اراضی ارزشمند زیست محیطی شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع می باشدکه می توانند مکان های مناسبی برای تفریح و گذراندن ایام نوروز برای مسافرین نوروزی و بازدیدکنندگان و علاقمندان به طبیعت و حیات وحش از سراسر ایران باشند. آرامنش افزود: در استان چهار منطقه حفاظت شده شاسکوه (واقع در شهرستانهای قاین و زیرکوه)، درمیان سربیشه(واقع در شهرستانهای درمیان و سربیشه)، مظفری( واقع در شهرستانهای فردوس و بشرویه) وآرک و گرنگ(واقع در شهرستان خوسف) همچنین دارای سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان، رباط شور( واقع در شهرستانهای فردوس و بشرویه) و پناهگاه حیات وحش نایبندان شهرستان طبس می باشد که علاقمندان می توانند از این مناطق بازدید کنند.
وی ادامه داد: در استان گونه های متنوع و متعدد جانوری از جمله یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، قوچ اوریال، کل و بز، هوبره، گربه شنی، آهو، جبیر، زاغ بور و انواع خزندگان وجود دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه در طول ایام نوروز ماموران یگان حفاظت استان به صورت شبانه روزی و در قالب تیم های گشت و کنترل، کلیه مناطق تحت مدیریت وآزاد این استان را مورد بازدید و کنترل قرار می دهند از عموم مردم دعوت کرد تا با طیب خاطر و اطمینان کامل از مناطق این استان دیدن و از طبیعت زیبا و سرسبز بهاری نهایت لذت و بهره برداری را ببرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*