جشن گلریزان امشب برگزار می شود مهتاب گلریزان در اتاق سمیه

انگار بی خوابی به سرش زده مدام بالشتش را مرتب میکند و جایش را عوض می کند. شاید خوابش ببرد. اما سمت نگاهش تغییر نمی کند. نور لامپ تیر چراغ برق کوچه اتاقش را مهتابی کرده و در هر بار نگاهش به او ثابت می کند رخت و لباس های نو در کنج اتاق، خواب و رؤیا نیست. آنها هدیه جشن گلریزان به خواهر و برادر یتیم اوست. عید امسال بوی دیگری برای خانواده سمیه دارد.
گلریزان سنتی دیرینه است که در آستانه سال نو به واسطه برگزاری آن دست صدها دانش آموز نیازمند گرفته می شود و اندکی از گرد غم و محرومیت از چهره های معصومشان زدوده می شود.گاهی هر چقدر هم که بلد باشی، نوشتن آنقدر برایت سخت می شود که نمی توانی دلت را با رشته احساسات یکی کنی. نوشتن مشکل است وقتی می خواهی از کودکی سخن بگویی که برای کمک به دوستش قلک یک ساله اش را بر زمین می کوبد. نوشتن دشوار است وقتی می خواهی از نوعروسی بنویسی که برای شادکردن قلبی درد دیده، طلاهایش را به فروش می رساند و مشکل است از مادری بنویسی که برای روشن کردن قلب نیازمندی، وسایل خانه اش را به حراج می گذارد. چون با خودت می گویی مبادا اصل مطلب جامانده باشد.
این ها قصه نیست بلکه عاطفه هایی است که قرار است امشب برای کمک به کودکان محروم در سالن پیام بیرجند موجی از انسان دوستی خلق کند. این افراد معتقدند هیچ رنگی در زندگی انسان ها جز با رنگ شادمانی و شعف، چهره های غمگین هم نوعان فرودست را روشنی نمی بخشد.مردم این شهر ثابت کرده اند کاهش درآمدهایشان در سال های اخیر مهربانی قلب هایشان را کم نکرده است ..
عین جهاد است
یکی از شهروندان بیرجندی در حالی که به بنر تبلیغات جشن گلریزان در خیابان مدرس نگاه می کند می گوید:کمک به دانش آموزان محروم مانند جهاد است. امیدوارم بتوانم با اندک کمکی که به این محرومان می کنم جهادگر خوبی باشم. ترشیزی ادامه می دهد: خراسان جنوبی استانی محروم بوده و این امر در روستاها بسیار به چشم می خورد بنابراین باید افراد دارا به فکر ندارها باشند.
وی با اشاره به اینکه به همراه شوهر و مادرم برای کمک به فرشتگان آسمانی آمده ام، می افزاید: ایمان دارم این کمک ناچیز من، در سخت ترین شرایط یاری دهنده ام خواهد بود.
هدیه نوجوان ۱۳ ساله
پاکت سفید رنگی در دست داشت. نوجوانی ۱۳ ساله با لباس های محلی اش این سو و آن سو می رفت. گویی برای اهدای کمکش بی تابی می کرد. یادم هست می گفت قلکش را شکسته تا کمک کند چون معتقد است: همه بچه های این سرزمین دوستانش هستند و برای کمک به آن ها هر کاری می کند.
دستی بگیر
عظیمی شهروند دیگری است که به دلیل اعتمادی که به پهلوان قمری دارد، هر سال در جشن گلریزان شرکت می کند و می گوید: از ابتدای جوانی تاکنون از کمک به دیگران دریغ نکرده ام. وی با بیان اینکه خداوند نعمتش را به برخی عطا کرده تا آن ها به دیگران نیز کمک کنند، می افزاید: نباید در کمک به افراد محروم به خصوص دانش آموزان تنگ دستی کنیم.
وی با اشاره به این جمله معروف که « ای که دستت می رسد، دستی بگیر» ادامه می دهد: یقینا اگر امروز به بینوایان و هم نوعان خود کمک کنیم، فردای قیامت نیز مشکل گشایمان خواهند بود.
جشن گلریزان امروز همانند سال های قبل ساعت ۱۹ در سالن ورزشی مخابرات بیرجند برگزار خواهد شد تا واسطه ای باشد میان نیک اندیشی شما و سمیه های بسیاری که طعم تلخ یتیمی یا بیکاری پدر ایام پایانی سال و موسم بهار را برایشان معنا نکرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*