جشنواره مطبوعات در تحریم برخی رسانه ها مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:نقد ناپذیری مدیران استان عمده مشکل رسانه است

جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان به دلیل اعتراض به انتخاب نامناسب هیئت داوران و وجود مشکلاتی در خانه مطبوعات با تحریم برخی رسانه های مطرح استان مواجه شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت : از هر نقد منصفانه و سازنده استقبال می کنیم و در راستای اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات آمادگی داریم اطلاعات را در اختیار مطبوعات و رسانه ها قرار دهیم تا به مردم اطلاع رسانی کنند. اسماعیلی با اشاره به اینکه منشور حقوق شهروندی در کشور در مرحله اجرایی قرار دارد، ادامه داد: منشور گفتگوی سیاسی طی هفته گذشته به استانداری ها ابلاغ شده است و در این راستا برنامه ریزی هایی در استان خواهیم داشت.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه با بهره گیری از چهار روزنامه محلی و ۹۰ رسانه استان وضعیت بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، عنوان کرد: دوری از مرکز و کمبود فعالیت های تهیه و تولید خبر و همچنین کمبود کلاس های آموزشی در این خصوص از مشکلات اصلی استان در عرصه اخبار و اطلاعات است.
محبی با بیان اینکه آستانه پایین مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در پاسخگویی به اصحاب رسانه یکی از مشکلات مطبوعات استان است، افزود: امیدواریم با برگزاری نشست ها و برنامه های حضوری با محوریت استاندار رفع مشکل نقد نا پذیری و تمکین نکردن مسئولان از رسانه ها در دستور کار قرار گیرد.
محبی عنوان کرد: برخی از مسئولان به روش ها و شیوه های غیر متعارف در مواجهه با اصحاب رسانه دست می زنند که خلاف نص صریح قانون مطبوعات است و باید بررسی شود.
وی در ادامه به یکی دیگر از مشکلات رسانه و چاپخانه های استان اشاره کرد و گفت: اخذ مالیات ها از رسانه ها و چاپخانه های استان بسیار سنگین و فلج کننده است ومتاسفانه پرونده های مالیاتی رسانه ها با ارقام نجومی محاسبه می شود که این موضوع نباید باعث تعطیلی برخی از رسانه ها و چاپخانه های استان شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*