جان تازه تولید در خراسان جنوبی ۳۴۶ کارگاه اقتصاد مقاومتی پا گرفت

امسال با پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اشتغال، ۳۴۶ کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان راه اندای شد. رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۴ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان اشتغال برای راه اندازی کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی پرداخت شده و در این راستا ۳۴۶ کارگاه تولیدی راه اندازی شده است. مهدی هنری درنشستی با اصحاب رسانه افزود: در سال های اخیر اعتبارات پروژه های عمرانی کاهش یافته است با این حال در سال ۹۶ برای ۲۰ پروژه عمرانی استان توسط بسیج سازندگی با دستگاه اجرایی تفاهم نامه منعقد و پروژه ها با ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار اجرا شده یا در حال اجراست.
او با اشاره به فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در استان عنوان کرد: پروژه ها با سهم ۵۰ درصدی از اعتبارات قرارگاه و ۵۰ درصد خودیاری مردم و خیرین اجرا می شود.هنری با اشاره به اینکه در سال جاری، ۵۰ پروژه محرومیت زدایی با اعتبار ۲ میلیارد تومان در استان داشتیم، ادامه داد: این پروژه ها تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و مقرر شده تا در اوایل اردیبهشت ۹۷ به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی به اقدامات فرهنگی این سازمان اشاره کرد و افزود: برای اجرای کارهای فرهنگی یک میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که امیدواریم تخصیص پیدا کند.
او با بیان اینکه ۸۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی تعریف شده ، اظهار کرد: این پروژه ها تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می شود که در اردیبهشت ۹۷ افتتاح شوند.
وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی استان با آستان قدس رضوی در سال ۹۶ تفاهم نامه ای در خصوص پروژه های منابع آبی با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منعقد کرده، افزود: آستان قدس رضوی از ابتدای سال ۹۶ برای محرومیت زدایی در برخی از دهستان های خراسان جنوبی ورود پیدا کرده است و دهستان های لانوی سربیشه، گزیک درمیان و بندان شهرستان نهبندان از جمله این روستاها هستند . در یک ماه گذشته آستان قدس رضوی در دهستان زیرکوه نیز فعالیت خود را آغازکرده است.وی در ادامه به موضوع اشتغال و کار آفرینی اشاره کرد و گفت: اولین واحد تولید قطعات بتنی در استان طی دو ماه آینده افتتاح می شود. هنری با بیان اینکه ۴هزار و ۸۰۰ نفر در سال ۹۶ در حوزه های مختلف از جمله کارآفرینی و مشاغل خانگی آموزش لازم را توسط بسیج سازندگی فرا گرفته اند ، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری مبلغ ۴ میلیارد تومان تسهیلات با سود زیر ۱۰ درصد به متقاضیان پرداخت شده و در این راستا ۳۴۶ کارگاه تولیدی راه اندازی شده است. به علاوه برای پرورش شترمرغ در استان تفاهم نامه ای سه جانبه بین بسیج سازندگی استان، آستان قدس رضوی و شرکت تعاونی سربیشه منعقد شد که این پروژه با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد تومان برنامه ریزی شده و تاکنون برای اجرا ۵۰ تا یکصد نفر عضوگیری کرده ایم.وی با توجه به اینکه ۴ گروه جهادی غیربومی و ۶۸ گروه جهادی بومی در نوروز ۹۷ به مناطق محروم استان اعزام می شوند، افزود: ۱۴ هزار نفر در قالب ۹۲۰ گروه جهادی بومی و ۲۲ گروه جهادی غیربومی طی سال ۹۶ در مناطق محروم استان حضور یافتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*