تجلیل از شاعران شیعه و سنی کنگره شعر اهل بیت(ع) شاعران جاودان

شعرایی که برا ی اهل بیت(ع) سروده و مورد عنایت خداوند قرار گرفته اند جاودانه شده اند. معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در کنگره شعر اهل بیت(ع) خراسان جنوبی گفت: شعرا باید کارهای خود را ماندگار کنند تا باقیات الصالحاتی برای آن ها باشد.حجت الاسلام ایمانی ادامه داد: اگر فرهنگ انسان ها از قرآن و خدا فاصله بگیرد ضرر خواهند کرد و اگر شعر برگرفته از آیات و روایات باشد خداوند متعال نیز شاعر را مورد لطف خود قرار می دهد.او با بیان اینکه اهل بیت(ع) هم صله دنیوی و هم صله اخروی می دهند، خاطرنشان کرد: شعرایی که مورد عنایت الهی قرار گرفتند هم خود و هم شعر آن ها جاودانه شده است.
به گفته او ذکر اهل بیت(ع) در هر مجلسی عبادت است، اسم اهل بیت(ع) و عنایت الهی به شعر شاعران زیبایی می دهد.
وی گفت: شعر تاثیر بسزایی در انسان ها دارد، هر چقدر شعر قوی تر و مستند به آیات و روایات باشد ارزش بیشتری دارد و هر چقدر هم از آیات فاصله بگیرد ارزش آن کمتر است.حجت الاسلام ایمانی، با بیان اینکه بزرگترین علمای اهل سنت و اهل تشیع شعر گفتند، افزود: شعر می تواند زیباترین معارف را بیان کند تا در ذهن ها بماند و تاثیر بسزایی داشته باشد.
مولوی عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه نیز در این کنگره با بیان اینکه در بحث اهل بیت(ع) صحبت زیاد است و ما به عنوان یک مسلمان در راستای برادری و وحدت قدم بر می داریم، گفت: امام راحل موضوع وحدت مسلمانان را سرلوحه کار خود قرار دادند و امروز مشترکات مسلمانان، محبت و مودت نسبت به اهل بیت(ع) است.مولوی عبداللهی با بیان اینکه محبت و مودت به اهل بیت(ع) جزو سنت های اهل سنت است، اظهار کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند محبت کنید و خدا را دوست داشته باشید که خداوند به شما رزق و روزی می دهد و به من محبت داشته باشید به دلیل اینکه به خداوند محبت می ورزید و به اهل بیت من محبت کنید به دلیل اینکه به من محبت می کنید.
وی افزود: نمی شود مسلمانان ادعای محبت نسبت به پیامبراکرم(ص) داشته باشند اما به اهل بیت اومحبت نداشته باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی هم با بیان اینکه شعر از بهترین ابزار تبلیغ است، گفت: اگر شاعر، شعر خود را در اختیار دین و صراط مستقیم قرار دهد ارزش آن بالاتر از منبر است.
به گفته حجت الاسلام رضایی ، شعر اگر در خدمت دین قرار بگیرد آن چنان اجری دارد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه شعر یکی از موثرترین حافظان فرهنگ‌ است، تصریح کرد: با یک شعر می‌توانیم جامعه را به سوی صلاح یا فساد هدایت کنیم.
رضایی با توصیه به مداحان استان، افزود: شعر شاعران استان نباید مظلوم واقع شود و اشعار شاعران استانی باید زنده شود.
در پایان این مراسم سه نفر شاعر شیعه و سه نفر شاعر اهل سنت استان به عنوان اشعار برگزیده تجلیل شد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*