آخرین خبر :

تأمین نیاز نوروزی در افغانستان از دلایل افزایش ترددها در« ماهیرود» است مرز در تب و تاب نوروز

گزارش ها از افزایش تردد در مرز ماهیرود حاکی از تلاش تجار ایرانی برای تامین تقاضای افغانستان با توجه به اشتراک مراسم نوروز بین دو کشور است.
اخیرا در رسانه خبر افزایش ۶۸ درصدی تردد کامیون ها در مرز ماهیرود داده شده بود. با انتشار این خبر، احساس می شد دلیل افزایش تعداد کامیون ها در مرز ماهیرود، افزایش و استقرار امکانات مورد نیاز در این مرز رسمی بوده است.
مدیرکل گمرکات استان در خصوص دلیل افزایش ۶۸ درصدی تردد کامیون ها در مرز ماهیرود، به امروز خراسان جنوبی گفت: هر ساله و به ویژه از نیمه بهمن ماه تا پایان سال، شاهد افزایش تردد کامیون ها و خروج کالا از مرز ماهیرود هستیم.
مهندس خاشی افزود: دلیل اصلی افزایش کالاهای خروجی، این است که در ایام پایانی سال طرف های معاملات تجاری در ایران و افغانستان تلاش می کنند تا تعهدات قبلی خود را عملی کرده و به صفر برسانند. در حقیقت این نوعی عمل به تعهدات سالانه طرف ها در مراودات بین بخشی است و ارتباطی با توسعه و افزایش امکانات و … ندارد.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر مردم افغانستان هم در برخی سنت ها با ما اشتراک دارند و آنها هم در نوروز به دید و بازدید عید می پردازند و تعطیلی دارند و بنابراین باید بخشی از مایحتاج ایام تعطیلی نوروز را تا قبل از پایان سال تامین نمایند که این موضوع نیز در افزایش میزان کالاهای خروجی از مرز تاثیر دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*