به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند برگزار شد؛ جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در مهرشهر تقویم شهرداری برای برگزاری برنامه های فرهنگی در سطح شهر بیرجند

به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور هنرمندان برجسته استانی و به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و با استقبال پر شور مردم جشن بزرگ میلاد در بوستان پروفسور بلالی مهرشهر برگزار شد.
شهردار بیرجند در حاشیه این مراسم در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی از رویکرد جدید شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: در اعتبارات سال ۹۷ بودجه خوبی را برای امور فرهنگی و اجتماعی شهر پیش بینی کرده ایم .
دکتر جاوید افزود: به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تقویمی را آماده کرده ایم که در مناسبت های ملی و مذهبی برنامه های فرهنگی را در نقاط مختلف شهر اجرایی کنیم. وی ادامه داد: هدف از برگزاری اینگونه برنامه ها و جشن ها علاوه بر حفظ شان این مناسبتها مانند گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم و فراهم ساختن زمینه طراوت در بین جوانان و نوجوانان می باشد.
وی بیان کرد: شهرداری تلاش دارد در ایام گرم سال که شرایط جوی مناسبت تر است در محلات و بوستان های سطح شهر برنامه های فرهنگی را اجرا کند تا از این طریق با امکانات، ظرفیت ها و مشکلات هر منطقه هم آشنایی بیشتری صورت گیرد و زمینه تأمین زیرساخت ها هم فراهم شود.

تمامی خوبیها و صفات ارزشمند در وجود حضرت زهرا (س) نهاده شده است
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی،هنری و ورزشی شورای شهر بیرجند نیز در این مراسم با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به درس هایی که می توان از آیات پایانی سوره تحریم گرفت، گفت: در این آیات برخی از زن ها در تاریخ اسلام مهم و با ارزش شمرده شده اند که می توان به آسیه همسر فرعون ، حضرت مریم و از همه مهم تر به حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه این بانوان بخاطر خدا تمامی علائق دنیوی را کنار گذاشته و الگویی برای همه مسلمانان بویژه بانوان هستند، افزود: خداوند تمامی خوبی ها و صفات ارزشمند را در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داده است.وی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی ایران و در جریان مبارزات علیه طاغوت نیز الگوهای بسیارزیادی هم در جامعه مردان و هم زنان ما وجود داشته و این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب افراد دیگری الگوی جامعه بوده اند.

بانوان و دختران اسلامی به سراغ الگوهای بی هویت نروند
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی افرادی الگوی جامعه شدند که سعادت دنیا و آخرت را برای مردم در پی داشته ، افزود: هر کسی که با این الگوهای اسلامی و انقلابی همراهی کند سعادتمند خواهد شد.
وی گفت: علت برگزاری اینگونه جشن ها و برنامه های فرهنگی این است که الگوهایی مانند حضرت فاطمه (س) را فراموش نکنیم و دختران و بانوان ما نیز باید از آن حضرت و سایر ائمه اطهار الگوبرداری کنند و به سراغ الگوهای بی هویت نروند.
هر هفته یک جشن و برنامه فرهنگی در بوستان های سطح شهر بیرجند برگزار می شود
زهره موهبتی از اعضای شورای شهر بیرجند نیز در این مراسم با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: شهرداری و شورای شهر بیرجند تلاش می کند در سطح شهر برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوعی را در مناسبت های مختلف برگزار کند که امید است مورد توجه مردم قرار گیرد. مدیر عامل سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تلاش دارد از این به بعد بصورت هفتگی در بوستان ها و محلات مختلف شهر بیرجند برنامه فرهنگی برگزار کند. شاکری افزود: اولین برنامه فرهنگی و جشن شهرداری به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) در منطقه شمال شهر و مهرشهر برگزار شد که این روند ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*