انفجار خطر ساز در کاخانه اکسید منیزیم، حادثه ای که مهار شد مثل یک بمب اتم

عصر دیروز کارخانه اکسید منیزیم سربیشه دچار حریق شد، حادثه هولناکی که استاندار و برخی مسئولان استان را به سربیشه کشاند و اگر مهار نمی شد به اذعان یک مسئول می توانست مانند یک بمب اتم عمل کند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر داری بیرجند گفت: این آتش سوزی در دو مخزن مازت این کارخانه اتفاق افتاده است.
حسینی افزود: با اعلام خبر آتش سوزی در این کارخانه و درخواست کمک از آتش نشانی بیرجند بلافاصله دو تیم عملیاتی با دو خودروی فوق سنگین برای مهار آتش اعزام شدند. به گفته وی این حادثه به دلیل جوشکاری منبع خالی مازت در این کارخانه بوده که با وجود اندکی مازت در این مخازن، این منبع دچار حریق شده است و اگر آتش به مخازن پر این کارخانه سرایت می کرد می توانست مانند یک بمب اتم عمل کند.حسینی با بیان اینکه نگرانی به دلیل وجود منبع دیگر مازت در کنار حریق بود که تیم های آتش نشانی پس از مهار آتش کار سرد کردن و جلوگیری از هرگونه حادثه را انجام دادند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر داری بیرجند عنوان کرد: خوشبختانه آتش سوزی در مخازن مازت کارخانه اکسید منیزیم تلفات جانی نداشته است. مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت این حادثه حدود ساعت ۱۴ اتفاق افتاد و بلافاصله نیروهای آتش نشانی و امدادی از شهرستان های سربیشه، بیرجند، اسدیه و مود در محل حادثه حاضر شدند و در کمترین زمان ممکن آتش را مهار کردند.
میر جلیلی عنوان کرد در این حادثه دو مخزن خالی از مواد مازت دچار حریق شد که خوشبختانه با حضور نیروی آتش نشانی از انتشار حریق به مخزن بزرگ که دارای مواد مازت بود جلوگیری به عمل آمد.
وی اظهار کرد به دلیل حساسیت بالای این کارخانه و آتش ، از استاندارخراسان جنوبی دستوری صادر شد مبنی بر اینکه مسئولان هرگونه اقدامی لازم است برای اطفای حریق و کاهش خسارت، انجام دهند و بلافاصله شخص استاندار نیز در محل حادثه حاضر شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری علت اولیه وقوع حادثه را جوشکاری عنوان کرد و گفت: با بررسی کارشناسان امر علت قطعی حادثه اعلام خواهد شد.
وی از همه کارخانه ها و شرکت های تولیدی خواست تا به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی مجهز شوند.
استاندار خراسان جنوبی نیز در ساعات اولیه حادثه در این کارخانه حاضر شد و از نزدیک در جریان آتش سوزی و اقدامات انجام شده در خصوص مهارآتش قرار گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*