استاندار برای پشبرد اهداف هیئت شنا قول داد: وعده ترک تشریفات واگذاری استخر

همیشه در کلیه برنامه های کلان ورزش کشور بر ورزش های پایه مانند شنا تاکید شده است، همه باید درگیر این مسئله شوند، به این شکل که به این ورزش بصورت ویژه نگاه شود. شنا یک رشته ورزشی جذاب، مهیج، کم خطر و بسیار مفید برای بدن انسان است که ویژگی های زیادی بر سلامتی جسمی و روحی افراد دارد که از هر نظر می تواند برای یک شناگر مفید و موثر باشد اما بر خی قوانین و اجرای یکسان دستورالعمل ها در همه مناطق کشور باعث می شود این باید ها به بن بست برخورد کند و شنا نتواند به اهداف خود برسد. استان خراسان جنوبی نیز به دلیل مشکلات زیادی نتوانسته است در این رشته ورزشی پرطرفدار موفقیت چشمگیری داشته باشد هرچند قول مساعد استاندار درباره واگذاری استخربه هیئت شنا با ترک تشریفات مزایده براساس ماده ۸۸ ، نوید اینده ای روشن تر را می دهد.
منتظر بازگشایی استخر آزادی خرمشهر
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان در این باره عنوان کرد: ابزار و سخت افزار رشته ما استخر شنا است، شنا رشته ای است که پایه چند رشته دیگر مانند غریق نجات و سه گانه است ولی استخر ندارد و اگر شنا تعطیل شود این رشته ها هم تعطیل خواهند شد. «اکبری» با اشاره به گفته پیامبر و امامان درباره تاکید بر آموختن شنا عنوان کرد: هیئت شنا به عنوان نماینده دولت در بخش آموزش همگانی هم باید فعالیت داشته باشد که با نبود استخر این مهم هم انجام نمی شود. او اعلام کرد که قرار است استخر آزادی خرمشهر به هیئت شنای استان داده شود که نیاز به همراهی اداره کل ورزش و جوانان و همکاری استانداری می باشد و گفته شده است قبل از این به بخش خصوصی واگذار شده است گویا از نظر تأسیساتی با مشکلاتی مواجه شده و نیاز به ساماندهی دارد که زمان بر است. وی تصریح کرد: برای سه رشته پایه شنا، شیرجه و واترپلو، سالیانه هزینه دویست میلیون تومانی لازم است که با واگذاری استخر آزادی با قیمت کارشناسی با ترک تشریفات استانداری این ابزار در اختیار هیئت قرار می گیرد. به گفتۀ وی اجاره سالیانه این استخر ۶٠ میلیون تومان است که بر اساس ماده ٨٨ یا ٢٧ با مزایده به اجاره داده می شود ولی در صورت ترک تشریفات وواگذاری با قیمت مناسب با یک حساب سرانگشتی می توان باعث شروع تحرک، پیشرفت و توسعه این ورزش در استان شد.
شیفت برای تمرین نداریم
این مقام مسئول با بیان اینکه خراسان جنوبی دریا ندارد ولی آمار غرق شدگی آن بالا است و آن هم به دلیل آموزش ندیدن است، گفت: ما باید در بخش آموزش فعالیت کنیم، اما استخر مشخصی نداریم و چندان در این رشته موفق نبوده ایم. «اکبری» با اشاره به بخش قهرمانی هم گفت: در این زمینه نیز برای اینکه ورزشکار در مسابقات کشوری بتواند بدرخشد نیاز به تمرین صبح و بعدازظهر دارد. وی اضافه کرد: مسابقات استعدادیابی برگزار کرده ایم که به هر حال نیاز به تمرین دارند ولی شیفت کافی و مناسب در استخرهای شنا نداریم. به گفتۀ وی وقتی استخرها به بخش خصوصی داده می شود، آنها هم به جای اینکه طبق قرارداد بخشی از زمان را مختص تمرین هیئت بگذارند بازهم به افراد دیگر اجاره می دهند و ما نمی توانیم استفاده کنیم.
حداقل ۵ سال نیاز داریم
این مقام مسئول با اشاره به اینکه به همین دلیل ، حدود ۳ سال است مسابقات استانی نداشته ایم، عنوان کرد: اکنون در۷ شهرستان با همکاری آموزش و پرورش شنا را فعال و مسابقات استعدادیابی به ویژه در رده های سنی۷ تا ۱۰ سال برگزار کرده ایم. «اکبری» تصریح کرد: با طرح استعدادیابی که در استان برگزار شد حدود ۱۷۰۰ نفر انتخاب شده اند و باید برای آموزش با آنها کار کرد. وی خاطر نشان کرد: استان هایی مانند خراسان شمالی استخر رایگان در اختیار هیئت و قهرمانان این رشته خود قرار داده است ولی در استان ما اینگونه نیست. او تأکید کرد: برنامه های شنا برای توسعه، طولانی مدت است و چشم اندازی ۵ ساله نیاز دارد ، ما هم با کارهایی که انجام می دهیم برای حداقل ۵ سال دیگر به دنبال بازخورد آن هستیم. «اکبری» با اشاره به اینکه تاکنون تیم شنای استانی نداشته ایم، تصریح کرد: با در اختیار داشتن استخر و پتانسیل های خوب و آموزش به موقع امیدواریم که تا ۵ سال آینده شاهد حضور ورزشکاران این رشته در عرصه های کشوری باشیم چون تا مسابقات کشوری و این سطح خیلی فاصله داریم ودر شرایط فعلی نمی توان امید چندانی به قهرمانی داشت
تخلفی درباره بهداشت استخرها گزارش نشد
رئیس هیئت شنا با بیان اینکه می خواهیم رشته شیرجه را فعال کنیم، خاطر نشان کرد: دست خالی از ما کاری ساخته نیست و انجام این برنامه ها با همکاری استانداری و اداره کل ورزش و جوانان امکان پذیر می شود. «اکبری» درباره وضع استخرهای استان نیز گفت: استخرهای استان از نظر طول و عرض و عمق چندان استاندارد نیستند ولی خوشبختانه از نظر کیفیت آب استخرها در زمینه کُلر و اوزون در حد استاندارد است و تاکنون تخلفی در این باره به ما گزارش نشده است چون بر کار استخرها همواره نظارت می شود. او عنوان کرد: در زمینه مربیان هم برنامه ارتقای سطح آن ها را داریم چون اکنون اکثر مربیان درجه ۳ هستند و فقط دو مربی در جه ۲ داریم ولی در برنامه خود افزایش مربیان درجه ۲ و درجه یک را گنجانده ایم. «اکبری» در این باره توضیح داد: مربیانی می توانند در کلاس های آموزشی مربیان درجه ۲ شرکت کنند که کارت بازآموزی این رشته را داشته باشند. به گفتۀ وی ارتقای سطح مربیان مسلما باعث ارتقایسطح کیفی آموزش ها هم خواهد شد و ورزشکاران قوی تر و به روزتری را می توان پرورش داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*