از ابتدای سال تاکنون ۲۰۳ متجاوز محیط زیستی در استان دستگیر شدند

از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۳ نفر متخلف زیست محیطی و شکارچی غیرمجاز در استان دستگیر شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در تور یکروزه حیات وحش که در منطقه ارک و گرنگ شهرستان خوسف برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار عدد انواع ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش در استان کشف و ضبط شده است. مستقیم با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۲۳۰ قطعه و رأس انواع جانوران حیات وحش از این تعداد شکارچی غیر مجاز کشف و ضبط شد، افزود: قاچاق پرندگان زینتی از مهمترین تخلفات امسال بوده است که در مجموع به یک هزار و ۱۱۴ قطعه پرنده زینتی می رسد، این پرنده های زینتی شامل ۴۴۷ قطعه مینا، ۱۸۷ قطعه عروس هلندی، ۲۹۲ قطعه کتوله هندی، ۱۰۰ قطعه طوطی سبز و ۹۵ قطعه فنچ است.
وی تصریح کرد: تعداد ۲۶ قطعه انواع پرندگان وحشی شامل ۱۲ قطعه هوبره، ۱۱ قطعه کبک، دو قطعه چکاوک، پنج قطعه مرغابی، هشت قطعه کوکر، یک قطعه کاکایی، شش عدد باقرقره، یک قطعه اردک سرسبز و یک قطعه تیهو و لاشه مقادیر گوشت ۳۱ رأس انواع پستانداران کشف و ضبط شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از این شکارچیان غیرمجاز ۱۰ قبضه سلاح غیرمجاز و د یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف، ۱۱ عدد فشنگ این سلاح، ۴۳ قبضه سلاح مجاز، ۲۵ قبضه ساچمه زنی، ۱۳ قبضه گلوله زنی، چهار قبضه سلاح بادی و دو قبضه بادی pcp کشف شده است.
وی با بیان اینکه ۲۹ نفر نیز در حین آغاز به شکار و قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش دستگیر شدند، افزود: همچنین ۱۳۲ مورد تیمار و رهاسازی حیات وحش انجام گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*