اراضی موسوی با تلاش بنیاد مستضعفان تعیین تکلیف شد اردیبهشت مالکان موسویه یک ریال از تسهیلات بنیاد مستضعفان برای صنایع خرد در استان جذب نشد

اراضی موسوی داستانی طولانی دارد . ۳۰ سال است مردم برای پس گرفتن زمین هایشان تلاش می کنند و حالا مسئولان بنیاد مستضعفان خبر خوبی برای مالکان دارند.
اردیبشهت ۹۷ همه مالکان زمین هایشان را پس می گیرند
مدیر اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان در گفت و گوی اختصاصی با امروز خراسان جنوبی درباره اراضی محمدآباد موسویه که به اراضی موسوی معروف است، گفت: با کار جهادی و انقلابی که در این زمینه انجام شد این زمین ها تعیین تکلیف شد و تا اواخر اردیبهشت تمام این اراضی به صاحبان اصلی باز پس داده خواهد شد. «خسروی» افزود: در اراضی موسویه از حدود ۱۲۵۰ خانوار کلاه بردای شده بود که وضع آنها بلاتکلیف بود اما با همکاری همه دستگاه ها این موضوع حل شد. وی تصریح کرد: با کمک شهرداری زمین ها تفکیک شد، کارهای انتقال اسناد در حال انجام است. او خاطر نشان کرد که برای انجام این کار بنیاد چندین میلیارد هزینه کرد تا به صورت قانونی تمام کارها انجام و مشکل چندین ساله مردم حل شد.
شفاف سازی
مدیر اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گفت: اموال و املاک در اختیار بنیاد از افرادی گرفته شده است که قبل از انقلاب به واسطه نفوذ و قدرتی که داشته اند این املاک را که ملی بوده است به اسم خود سند زده اند و بعد از انقلاب تمام این زمین ها دوباره به دولت پس داده شده است اما اموالی که به اجبار از مردم گرفته بودند بعد از ثبت سند به آنها پس داده شده است بنابراین هیچ کدام از اموال بنیاد حق الناس نیست و فقط افرادی که آگاهی چندانی ندارند این موضوع را می گویند.
«خسروی» با اشاره به اینکه کارهای انجام شده بنیاد از تنوع زیادی برخوردار است، عنوان کرد: تمام این کارها زیرساختی و برای توسعه وضع مستضعفان و مناطق محروم صرف می شود تا همه بتوانند به شکل برابر از آن بهره مند شوند. او به بانک سینا و شرکت کشت و صنعت پیوند خاوران اشاره کرد و توضیح داد: بانک سینا در خراسان جنوبی زیرمجموعه بنیاد می باشد و وام های کم بهره به افرادی که معرفی شوند پرداخت می کند و یکی از این موارد ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات می باشد که بنیاد مستضعفان در اختیار این بانک قرار داده و به استانداری و مسئولان استان گفته است که این مبلغ برای صنایع خرد درنظر گرفته شده است اما تاکنون حتی یک میلیارد تومان از آن هم جذب نشده است و اگر جذب می شد در سال بعد هم رقم میلیاردی دیگر برای خراسان جنوبی تامین می شد. به گفتۀ وی از طریق بانک سینا در سال ۹۵ به ۱۸ طرح وام کم بهره داده و به همین واسطه باعث اشتغال مستقیم ۱۴۵ نفر شده است، در سال ۹۶ هم با پرداخت این وام تاکنون برای ۱۹۸ نفر اشتغال فراهم شده است.
سرمایه از ما کار از دیگران
این مقام مسئول به بنیاد علوی هم اشاره کرد و گفت: این بنیاد نیز در خراسان جنوبی فعالیت می کند و در بخش های آموزش، درمان، فرهنگی و اقتصادی کارهای زیادی انجام داده است. به گفتۀ وی در آموزش و پرورش نیز هزینه ساخت ۱۰۰ کلاس درس را در سال ۹۶ پرداخته و تجهیزات مدارس را تأمین کرده ایم و هرساله در مناطق محروم برای دانش آموزان پوشاک توزیع می کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*