اخبار کوتاه حوادث استان/هشدار پلیس فتا به فروشندگان مواد محترقه در فضای سایبر

البسه های قاچاق به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی شهرستان طبس از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.سرهنگ”محمود علیپور”با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان در اجرای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق، به ۳ خودروی سواری مشکوک و خودروها را جهت بازرسی متوقف کردند. وی افزود: در بازرسی از این سه خودرو ،یک هزار و ۲۵۷ثوب انواع البسه خارجی قاچاق و ۱۴۲ عدد انواع لوازم ورزشی که همگی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد گمرکی بود کشف شد. سرهنگ علیپور بیان داشت:کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را ۲۰۰میلیون ریال برآورد کردند که در این رابطه سه متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

موتورسیکلت سوار در سرایان جان باخت
بی احتیاطی راننده کامیون جان موتورسیکلت سوار را در سرایان گرفت.جانشین پلیس راه خراسان جنوبی گفت: روز گذشته برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون در کیلومتر ۴ محور در حال احداث سرایان به دوست آباد حادثه آفرید. سرهنگ نیکمرد افزود:بر اثر این حادثه راننده موتورسیکلت مجروح و به بیمارستان اعزام شد که متاسفانه بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باخت.وی، علت حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده کامیون به علت عدم رعایت حق تقدم عبور اعلام کرد .

در خراسان جنوبی تشکیل شد
۸۰ پرونده تخلف از ابتدای طرح نظارتی نوروز
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشکیل ۸۰ فقره پرونده تخلف از ابتدای طرح نظارتی نوروز ۹۷ در استان خبر داد.داود شهرکی با اعلام این خبر افزود: ارزش ریالی این تعداد پرونده بالغ بر ۳۹۳ میلیون ریال می باشد که جهت طی مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است. وی با اشاره به برگزاری همزمان این طرح در ۱۰ شهرستان تصریح کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۷ از ابتدای بهمن ماه سالجاری آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال ۹۷ ادامه دارد.شهرکی به اجرای این طرح نظارتی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت و با همراهی سایر دستگاه های مرتبط اشاره و عنوان کرد: تاکنون در این طرح بیش از شش هزار و ۵۶۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان انجام شده است.

هشدار پلیس فتا به فروشندگان مواد محترقه در فضای سایبر
براساس قانون آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره در فضای سایبر ممنوع بوده و با گردانندگان این سایت ها برخوردهای قانونی صورت می گیرد.اقدامات انتظامی در فضای سایبر آغاز شده است و با شناسایی سایت های فعال در زمینه آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره و فروش این مواد در فضای سایبر،با تشکیل پرونده برای گردانندگان این سایت ها به مراجع قضائی معرفی می شوند. متأسفانه برخی سایت ها در این فضا اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می کنند و خانواده ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی کودکان با این مواد و آموزش ناقص سایت ها در این خصوص بسیار خطرناک است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*