اخبار کوتاه استان/۱۶۷ مدرسه استان آماده اسکان مسافران نوروزی

سامانه بارشی وارد خراسان جنوبی شد
هشدار برای بارش های تگرگی
بارش های رگباری همراه با رعد و برق از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شد.کارشناس هواشناسی استان گفت: با نفوذ امواج ناپایدار جوی به شرق کشور، وزش باد شدید امروز سبب گرد و خاک در استان می شود و با انتقال رطوبت ضمن افزایش ابر، بارش ها از سمت غرب به صورت رگباری و رعد و برق آغاز شده است. همچنین هواشناسی در خصوص افزایش ابر وقوع رگبار شدید باران همراه با رعد و برق در خراسان جنوبی هشدار داد. در این اخطاریه آمده است با تقویت ناپایداری های جوّی وزش باد شدید سبب اخطاریه هواشناسی برای وقوع رواناب، رگبار شدید و خیزش گرد و خاک در استان خواهد شد و با انتقال جریانات مرطوب به جو استان، تا دوشنبه ضمن افزایش ابر وقوع رگبار شدید باران همراه با رعد و برق در استان رخ خواهد داد. شدت و اوج بارش برای امروز تا عصر دوشنبه پیش بینی می شود که سبب سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و ایجاد رواناب در اغلب مناطق استان خواهد شد.همچنین احتمال تشکیل پدیده مه و وقوع تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

۱۶۷ مدرسه استان آماده اسکان مسافران نوروزی
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: هزار و ۱۳۹ کلاس درس در ۱۶۷ مدرسه استان آماده اسکان مسافران نوروزی است. علی مهدی‌نژاد افزود : برای رفاه گردشگران و مسافران خراسان‌جنوبی هزار و ۱۳۹ کلاس درس را در ۱۶۷  مدرسه برای اسکان آماده کرده‌ایم. او بیان کرد: ۳۷۹ نفر از عوامل جرایی نیز کار اسکان فرهنگیان را انجام می‌دهند.مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کلاس‌های درس جهت اسکان مسافران هزینه کردیم، ادامه داد: در سال جاری کلاس‌های درس در ۱۴ پایگاه آماده پذیرایی از مسافران هستند. رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: کلاس‌های تجهیز شده برای اسکان به سه نوع کلاس ویژه، الف و ب تقسیم می‌شود که هزینه اسکان در هر کدام به واسطه نوع امکانات متفاوت است.

اعزام کاروان راهیان نور سربیشه به مناطق جنوب
۹۰ نفر از بسیجیان شهرستان سربیشه عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه گفت: این افراد با ۲ دستگاه اتوبوس دیروز عازم مناطق جنوب کشور شدند. سرگرد کاری افزود: این اردو به مدت یک هفته برگزار می شود که در این مدت بسیجیان با مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس آشنا می شوند.

اهدای ۲۷۰ سبد کالا به نیازمندان
۲۷۰ سبد کالا به خانواده های جامعه هدف بهزیستی خوسف و منطقه عشایری عشق آباد طبس اهدا شد.، در آستانه سال نو ۲۰۰ سبد کالا به ارزش ۲۴ میلیون تومان به خانواده های جامعه هدف بهزیستی خوسف و ۷۰ سبد غذایی به ارزش هشت میلیون تومان توسط مرکز خیریه حضرت عباس طبس در منطقه عشایری چاه مسافر عشق آباد توزیع شد.

پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب نهبندان
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: گشت مشترک شبکه دامپزشکی و محیط زیست شهرستان نهبندان به منظور پایش و بررسی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب کجی نمکزار انجام شد. محمد راه‌انجام افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است که در بین پرندگان به شدت واگیر و کشنده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*