اخبار کوتاه استان/رعد و برق آسمان استان را پر می کند

تجلیل از مادران شهید در استان
مادران شهدا در نقاط مختلف استان تجلیل شدند . حجت الاسلام عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در آستانه روز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: خراسان جنوبی مفتخر به حضور ۹۵۲ مادر شهید و ۴۵۴ همسر شهید است که در قید حیات هستند. ۱۷ مادر شهید هم در بخش نیمبلوک شهرستان قاین در مراسمی به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا، تجلیل شدند. حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه خضری دشت بیاض در این مراسم گفت: مادران شهدا با افتخار، صبر ، حوصله، ایثار و از خودگذشتگی فرزندانشان را راهی جبهه های حق علیه باطل کردند و به شهادت فرزندانشان نیز افتخار می کنند.

رعد و برق آسمان استان را پر می کند
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق برای برخی مناطق استان خبرداد. نخعی گفت: برای شهرهای قاین ، نهبندان و حاجی آباد رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و برای شهرهای فردوس، بیرجند، خوسف، بشرویه، درمیان و سربیشه احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم گفت: بارش های رگباری در شهرهای قائن، طبس، زیرکوه، سربیشه و درمیان خسارت ناچیزی در پی داشته است. میرجلیلی افزود: تخریب شانه راه، آب بردگی ایل راه های عشایری، خسارت به ۶ رشته قنات کشاورزی در شهرهای زیرکوه، سربیشه و قائن و تخریب بخشی از شبکه آب و فاضلاب روستایی زیرکوه از جمله این خسارت ها است.

فعالیت ۲۶۰ سفیر سلامت در دهستان‌های محروم
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: ۲۶۰ سفیر سلامت در دهستان‌های محروم خراسان‌جنوبی در قالب کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی فعالیت می‌کنند. سردار علی قاسمی در مراسم تودیع و معارفه مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی محرومیت‌زدایی را جهاد سازندگی پیگیری کرد و اکنون بسیج سازندگی در این زمینه فعال است.

شهردار فردوس خواستار اعتبارات مدیریت بحران
شهردار فردوس در گردهمایی ۲۷ شهردار استان در این شهرستان خواستار اختصاص اعتبار مدیریت بحران برای تکمیل پروژه های کانال مرکزی ذخیره آبهای سطحی فردوس و استخر ذخیره آب شد و از استانداری خواست وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی تعیین تکلیف شود. در این گردهمایی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: برای تقویت منابع درآمدی شهرداری ها باید ظرفیت ها و توانمندی شهر را شناسایی و همه مسائل و موضوعات شهری را در برنامه های راهبردی خود تدوین کنند.

خبر کوتاه
*افشاری دبیر کمیته اجرایی اولین جشنواره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری اولین جشنواره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با حضور مشاور وزیر و رئیس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خبر داد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*