اخبار کوتاه استان/اجرای طرح جنگلانه در عرصه های طبیعی استان

نامگذاری حدود ۲ هزار نوزاد به نام زهرا
هزار و ۹۳۹ نوزاد امسال در خراسان جنوبی به نام و القاب حضرت فاطمه (س) نامگذاری شدند. مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در ۱۱ ماه گذشته بیشترین فراوانی نام مربوط به نام فاطمه، زهرا و فاطمه زهرا بوده است. مجتبی فاطمی افزود: نازنین زهرا، راضیه، مرضیه، صدیقه، طاهره، مطهره، محدثه، کوثر، ریحانه و هانیه نیز از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) است که والدین برای فرزندان خود انتخاب کردند. امسال ۸ هزار و ۲۳ نوزاد دختر در خراسان جنوبی متولد شدند.

طبس ؛رتبه اول سرانه پرداخت زکات
حجت الاسلام حسین فلسفی رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی گفت: طبس با پرداخت سرانه ۳۰ هزار تومانی رتبه نخست پرداخت زکات استان خراسان جنوبی را دارا است.

اجرای طرح جنگلانه در عرصه های طبیعی استان
طرح جنگلانه در ۱۰ هکتار از عرصه های طبیعی روستای بیجار بخش مرکزی اجرا شد. دیروز با مشارکت سازمان های مردم نهاد، مردم محلی و دوستداران محیط زیست، ۱۵۰ اصله گلدان ریشه ای در عرصه های بیابانی روستای بیجار کاشته شد.

افتتاح خط تولید با سوخت گاز طبیعی در سیمان باقران
خط تولید کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان با استفاده از سوخت گاز طبیعی با هزینه ۳ میلیارد تومان بهره برداری شد.
استاندار در این مراسم با بیان اینکه پیگیری های لازم از سوی دولت برای صادرات تولیدات این کارخانه درحال انجام است، گفت: در دیدار مدیرعامل بانک کشاورزی برای رفع بخشی از کمبود نقدینگی کارخانه سیمان باقران قول داده شد. مروج الشریعه همچنین از رفع مشکل نقدینگی کارخانه فولاد قاین خبر داد.

بهره برداری از ۵ نیروگاه خورشیدی در خوسف
نیروگاه خورشیدی خانگی روستای ماژان شهرستان خوسف به نمایندگی از ۵ نیروگاه خورشیدی در چهارمین روز از هفته احسان و نیکوکاری به بهره برداری رسید.

توزیع اسکناس های نو و تانخورده در بانک ها
اسکناس ۱۰ هزار تومانی و ایران چک ۵۰ هزار تومانی نو و تانخورده هم اکنون در اختیار بانک ها قرار گرفته است. نماینده بانک مرکزی در استان و ناظر پولی بانک مرکزی با اعلام این خبر گفت: در سه روز پایانی سال شامل ۲۶، ۲۷ و۲۸ اسفند نیز اسکناس های ریز شامل ۵۰۰ تومانی، هزار تومانی طرح قدیم و جدید، اسکناس دو هزار تومانی و ۵ هزار تومانی از طریق شعب مرکزی بانک ملی در استان توزیع می شود.

راهیابی ۱۲۸ اثر به جشنواره بین المللی سیمرغ
۱۲۸ اثر از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به نهمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با عنوان جشنواره بین المللی سیمرغ راه یافتند.

آبیاری فضای سبز شهر فردوس با آب باران
شهرداری فردوس با ذخیره سازی آب باران در بندهای خاکی، آب فضای سبز شهری را تا دو ماه تامین کرد. شهردار فردوس گفت: پس از بارندگی دو هفته قبل مقدار زیادی روان آب و سیلاب ناشی از باران در یک بند خاکی طراحی شده و دو مخزن که در اثر برداشت شن و ماسه برای شن شویی شهرداری ایجاد شده بود، آبگیری شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*