اخبار ورزشی کوتاه استان/نائب قهرمانی ملی بانوی دارتر استان

دوقلوهای «سه گانه» جهانی شدند
دو قلوهای ورزش سه گانه استان در مسابقات جهانی گل کاشتند. ورزش سه گانه ترکیبی از انجام سه مرحلهٔ استقامتی شنا، دوچرخه سواری و دو می باشد. رئیس هیئت ورزش سه گانه استان با اعلام این خبر، گفت: برادران سعید و مسعود علیزاده ورزشکاران ملی پوش بیرجندی در اولین مرحله از سری مسابقات قهرمانی ورزش های سه گانه جهان که در ابوظبی برگزار می شد، شرکت کردند. «خسروی» اعلام کرد: این برادران دوقلو در این مسابقات ٢٠تا ۲۹سال جهان مقام های چهارم و پنجم را از آن خود کردند.
آموزش مربی گری بدنسازی، سال ۹۷
برای اولین بار در رشته بدنسازی و پرورش اندام استان کلاس مربی گری درجه ۲ در سال ۹۷ برگزار می شود.
مسئول آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام که برای سمینار علم تمرین و برنامه نویسی در خراسان جنوبی حضور داشت، با اعلام این خبر به امروز خراسان جنوبی گفت: کار ما آموزش فراگیر در سراسر کشور می باشد تا مربیان به صورت تئوری و عملی همه موارد را آموزش ببینند. «ناصر امیری» افزود: این سمینارها برای دومین بار است که در خراسان جنوبی برگزار می شود به علاوه کارگاه آموزش تغذیه در بدنسازی و پرورش اندام دایر شد تا مربی ها قادر باشند یک برنامه عملیاتی درست و علمی را برای ورزشکاران بنویسند. وی افزود: ما راه های اصولی چگونگی برنامه نویسی که کاملا کاربردی باشد را آموزش می دهیم. به گفتۀ وی این فدراسیون جزو فعال ترین ها است و تاکنون ۱۵۰ دوره مربی گری و ۴۰۰ سمینار آموزشی  برگزار کرده و ۱۵ عنوان کتاب تألیف شده و ترجمه شده دارد. او گفت: هر سال به تعداد علاقه مندان این استان به بدنسازی افزوده می شود و این به دلیل سطح بالای آموزش ها و کاربردی بودن آن ها است، هیئت  این استان نیز جزو هیئت های فعال در برگزاری مسابقات، میزبانی ها، کلاس های آموزش و مربی گری است. رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان نیز در این باره گفت: ما به دنبال ارتقای سطح زیربنایی استان هستیم. «محمدپرست» افزود: با برگزاری کلاس های آموزشی سطح علمی مربیان بالا می رود و به روز می شود و از آن طرف خروجی ورزشکاران هم خیلی خوب خواهد شد.
نائب قهرمانی ملی بانوی دارتر استان
آتنا بیگمی بانوی جوان دارتر استان در چهارمین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی جوانان کشور که در خانه دارت استان البرز برگزار شد درخشید و پس از شکست سایر منتخبین در فینال در رقابتی نزدیک مغلوب مهشاد عیوض زاده شد و به مقام دوم این مسابقات دست پیدا کرد.
داوران استان در مسابقات فوتبال کشوری
فدراسیون فوتبال ۳ داور خراسان‌‌جنوبی را برای قضاوت مسابقات فوتبال نونهالان گروه ۹ باشگاه‌های مناطق کشور که از ۱۳ تا ۱۹ اسفندماه جاری به میزبانی خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، دعوت کرد. مرتضی محمدی، سیدمجتبی حسینی و امیر آرمند به عنوان داور و کمک داور قضاوت مسابقات را برعهده دارند. در این مسابقات تیم‌های فوتبال مدرسه‌ عالی حرفه‌ای مشهد، شهرداری بندرعباس، شهرداری کنارک، پدیده مشهد و شاهین بیرجند از استان‌های خراسان‌رضوی، سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی و هرمزگان به رقابت می پردازند.
رفیعی قهرمان تنیس روی میز استان
حسین رفیعی در مسابقات تنیس‌روی ‌میز پیشکسوتان خراسان‌جنوبی مقام طلا را از آن خود کرد. رئیس هیئت تنیس روی میز استان با اعلام این خبر، بیان کرد: مسابقات قهرمانی تنیس‌روی‌میز پیشکسوتان خراسان‌جنوبی به مناسبت بزرگداشت «خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی» برگزار شد. «حمیدی» افزود: در این مسابقات تنیسورهای پیشکسوت عبدالله علمی نایب قهرمان شد، علیرضا عشقی و رضا طاهری به طور مشترک به مقام سوم دست یافتند.
بیرجند قهرمان مسابقات مینی‌والیبال استان
مسابقات مینی‌والیبال آموزش و پرورش در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه ورزشی خراسان‌جنوبی برگزار شد که تیم شهرستان بیرجند به مقام طلای این رقابت ها دست پیدا کرد. در این مسابقات تیم‌های مینی‌والیبال شهرستان‌های قاین، سرایان، بیرجند طبس، فردوس و سربیشه از ۹ تا ۱۲ اسفندماه به میزبانی بیرجند با یکدیگر به رقابت پرداختند. تیم مینی‌والیبال شهرستان طبس گلشن نایب قهرمان مسابقات و فردوس در جایگاه سوم قرار گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*