احداث دوباره تنها سالن استاندارد استان دو میلیارد تومان می خواهد جزئیات بازسازی «علامه فرزان»

بعد از گذشت ۱۸ روز از سوختن سالن علامه فرزان در آتش دیروز اعلام شد که “فرزان” با ۲ میلیارد تومان دوباره سرپا می شود، هنرمندان هم برای بازسازی آستین بالا زدند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در گفتگو با امروز خراسان جنوبی گفت: ظهر جمعه ۲۰ بهمن بعد از وقوع آتش سوزی استاندار به همراه معاونان خود در سالن علامه فرزان حاضر و موجب دلگرمی هنرمندان و مسئولین برای بازسازی این سالن شد.
محبی عنوان کرد: استاندار از همان لحظه دستور پیگیری و راه اندازی مجدد این سالن را در سریع تر زمان ممکن داد و من روز بعد در سازمان برنامه و بودجه استان جلسه برای پیگیری داشتم.
وی با بیان اینکه بعد از بررسی نظر کارشناسان تصمیم بر این شد که صندلی های این سالن نیز افزایش پیدا کند، افزود: با مطالعه مشاور طرح مقرر شد ۲۰۰ صندلی به سالن اضافه شود که جمعا به ۶۰۰ صندلی خواهد رسید.وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه نیز در برابر دستور استاندار در حال کارشناسی و بررسی موضوعات و اعتبارات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان داشت: اکنون تنها دغدغه مسئولین مربوطه بازسازی این سالن است و باید در کمترین زمان ممکن بازسازی و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.
به گفته محبی تاکنون چهار شرکت معتبر ساختمانی بدون پیش پرداخت اعلام آمادگی کردند تا برای بازسازی این سالن اقدام کنند که این شرکت ها را به سازمان برنامه و بودجه استان معرفی کرده ایم.
وی در جواب این سوال که چه کمک هایی از طرف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به سالن علامه فرزان پرداخت می شود، گفت: من از ساعات اولیه با وزارت خانه تماس گرفتم و گزارش حادثه و خسارت اعلام کردیم و طبق آخرین قولی که به ما دادند قرار شد سالن با اعتبارات استان بازسازی شود و وزارت خانه تجهیزات داخلی سالن را انجام بدهد.او افزود: در صورت تأمین اعتبار سالن علامه فرزان در هفته دولت در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.به گفته محبی تنها علت اصلی این حادثه تلخ، اتصال سیستم برق بوده است که به تایید کارشناسان آتش نشانی و دیگر دستگاه های نظارتی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی به علت های دیگری چون نبود سیستم ایمنی این سالن پرداخته می شود، عنوان کرد:این سالن استاندارد ترین سالن برای برگزاری جلسات ، همایش ها و کنسرت ها بوده و از تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برخوردار بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در این حادثه هیچ گونه حاشیه و عمدی در کار نبوده و خواسته ما مسئولین، رسانه و هنرمندان این است که کمک کنند هر چه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.
محبی با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما این بود که در نبود سالن علامه فرزان کار تمرین و نمایش هنرمندان تعطیل نشود، گفت: طبق رایزنی که با اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی داشته ایم دو سالن برای تمرین و اجرای هنرمندان در اختیار ما قرار دادند.به علت تعطیلی سالن علامه فرزان نخواهیم گذاشت هنرمندان نگران تمرین و کار خود باشند.
سالن علامه فرزان حدود ۱۵ سال پیش ساخته شده بود و در صبحگاه ۲۰ بهمن ماه سال جاری دچار حریق شد که متأسفانه نمای داخل و سقف این سالن کاملا سوخت و از بین رفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*