آخرین خبر :

آغاز به کار سینما سیار روستایی خراسان جنوبی از شوسف اکران فیلم در ۱۳ روستا

سینما سیار روستایی خراسان‌جنوبی در ۱۳ روستا اکران فیلم خواهد داشت.
نمایندهٔ سینما سیار کشور گفت: افتتاح سینما سیار خراسان‌جنوبی در روستای شوسف خواهد بود و درح، لانو، علی آباد، آسیابان درخش، تخته جان، کوشکک، افین قاین، شاهرخت، رقه، موردستان و غنی آباد از دیگر مناطق مورد نظر در مدت ۱۰ روزهٔ اکران فیلم های آن خواهد بود.
به گزارش خبرنگار امروز خراسان جنوبی، مرتضی بیابانگرد مسئول سینما سیار دبیرخانهٔ کشوری جشنوارهٔ مردمی فیلم عمار در نشست خبری در حوزهٔ هنری استان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سینماهای کشور در ۱۰ استان وجود دارند، افزود: ۳۰ درصد جمعیت ایران جزو آمار سینمایی نیستند که بوسیلهٔ اکران مردمی فیلم عمار توسط سینما سیار می‌توان موجب بهره‌مندی این افراد از تماشای فیلم شد.
وی گفت: رساندن آثار تولیدی جبههٔ فرهنگی انقلاب به همهٔ مردم و مناطقی که از داشتن سینما محروم مانده‌اند و از بین بردن بی‌عدالتی در نبود سینما در نقاط محروم از اهداف ایجاد سینما سیار در خراسان‌جنوبی بوده است.
بیابانگرد با بیان اینکه نهادینه ساختن فرهنگ بلیط فروشی برای تماشای فیلم‌های ارزشی بین مردم از دیگر اهداف این کار است، افزود: در حال حاضر تماشای فیلم‌های اکران شدهٔ عمار رایگان است اما بلیط فروشی آن اختیاری است و بدین صورت است که تماشاگران در پایان فیلم در صورت تمایل داوطلبانه مبلغی را به فیلم کمک می کنند و این هزینه در راستای کمک به جبههٔ فرهنگی و تولید بیشتر آثار ارزشی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به پر مخاطب بودن اکران فیلم های ارزشی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ نفر، مخاطب اکران این فیلم‌ها در یکی از اکران‌های شهرستان خوسف بوده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته فیلم های عمار با ویدئو پروژکتور اکران می شد افزود: سینما سیار تمام امکانات سینمای آماده بکار را دارد و قیمت این دستگاه ۵۰ میلیون تومان می‌باشد.
مدیر حوزهٔ هنری خراسان‌جنوبی نیز گفت: مافیای حاکم در سیستم پخش و تولید فیلم در ایران موجب تولید فیلم‌های غیرارزشی و پرفروش مانند آینه بغل شده است که جریان سینما سیار نشان داده در صورت توجه به نیازهای اقشار غالب جامعه چرخهٔ مخاطب فعال و کثیر ارزشی، می‌تواند جریان تولید فیلم را متحول کنند.
کریمیان افزود: همراهی با جریان‌های مردمی و تولیدکنندگان آثار ارزشی و عمار از اقدامات حوزهٔ هنری استان بوده است.
حجت الاسلام محمد دوست مسئول کمیتهٔ فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان نیز گفت: اهداف ایجاد این قرارگاه که با دستور رهبری تشکیل شده آبادانی نقاط مختلف بوده است و از ۵ کارگروه فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، طب و سلامت، عمران و زیر ساخت و معیشت و اقتصاد تشکیل شده است.
علی سبحانی مسئول دبیرخانهٔ جشنوارهٔ مردمی عمار بیرجند هم گفت: این دبیرخانه با تفکیک مناطق شهری بیرجند به ۴ منطقه و تعیین مسئول برای هر منطقه فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۳ نفر از اکران کنندگان مردمی آن به حوزهٔ تولید پیوسته اند و مستند انوری افین، فیلم مجنون و فیلم داستانی فضای مجازی از آثار این تولید کنندگان به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*