آخرین خبر :

آزاد ی ۱۰۲ زندانی جرائم غیرعمد

امسال ۱۰۲ زندانی جرائم غیرعمد که ۹ میلیارد تومان بدهی داشتند، آزاد شدند.
مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در سال جاری و تاکنون آزادی ۱۰۲ نفر رقم خورد که مجموع مبلغ بدهی آنان ۹میلیارد تومان بوده است البته در آزادی این افراد نقش اصلی را شکایت کنندگان داشته‌اند که با گذشت خود، لبخند را به خانواده‌ها برگرداندند.
مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی درمراسم جشن گلریزان بشرویه گفت: پنج درصد زندانیان جرائم غیر عمد هستند و ۱۳۰۰ خانواده زندانی تحت حمایت انجمن مردمی قرار دارند.
به گفته هاشمی ۱۴۲ زندانی ۱۴ میلیارد تومان مبلغ بدهی دارند و ستاد دیه مردمی می‌تواند برای آزادی آن ها ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه سال ۹۵ در ستاد دیه مردمی ۱۱۵ نفر زندانی با ۸ میلیارد تومان بدهی آزاد شدند، افزود: از این رقم ۳ میلیارد تومان گذشت شاکی داشته‌ایم و از وظائف ستاد دیه اقدام برای بدهی‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومان است.
مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به وضعیت زندانیان استان گفت: جرم ۷۵درصد زندانیان خراسان جنوبی موادمخدر است ، جرم سرقت در استان به ۱۳ درصد رسیده و ۵ درصد زندانیان جرائم غیرعمد هستند که ۳۸۰ نفر را شامل می‌شوند و پرونده‌های دیگری هم دارند در این بین زندانیان فقط غیرعمد حدود ۱۹۰ نفر هستند.
وی با اشاره به کمک‌های خوب مردم به زندانیان بیان کرد: فرهنگ سازی برای کمک به زندانیان غیرعمد کمک بزرگی برای این افراد است و ستاد دیه مردمی با برگزاری جلسات مختلف قدم‌های خیری را برداشته‌اند.
هاشمی با اشاره به فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان گفت: ۱۳۰۰ خانواده تحت پوشش انجمن‌ها هستند که فقط توسط مردم و خیرین کمک می‌شود.
مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی در زمینه احداث بازداشتگاه یا زندان در بشرویه گفت: با توجه به بعد مسافت با طبس و فردوس برای مردم این منطقه نیاز به بازداشتگاه و زندان احساس می‌شود که این روحیه مطالبه‌گری قابل تقدیر است که پیگیری خواهد شد.
وی افزود: اگر قرار است بازداشتگاه ساخته شود باید در مرکز شهرستان باشد تا علاوه بر حفظ آبروی افراد و کاستن رفت و آمدها از دادگاه به بازداشتگاه مسیر کوتاه باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شمس‌الدین امام جمعه شهرستان بشرویه در مراسم جشن گلریزان با تقدیر از حضور مسئولان و خیرین در این مراسم اظهار داشت: انفاق و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، نشاندن گل لبخند بر لبان فرزندانی است که در آستانه سال جدید چشم به راه دیدن پدر هستند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر حدادیان نیز خاطرنشان کرد: مردم شهرستان بشرویه همواره ثابت کرده‌اند که در تمامی حوزه‌های خیریه می‌درخشند و در همین راستا رتبه اول استان را با توجه به سرانه جمعیت در کمک به عتبات عالیات از آن خود کرده‌اند و این فقط عشق و علاقه و اخلاص مردم شهرستان را نشان می‌دهد.
امام جمعه موقت بشرویه و مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات با تأکید بر همت مردمی برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: جشن گلریزان از بهترین محافل معنوی است چرا که خوشحال کردن قلب مؤمن از بهترین اعمال است تا اشک فرزندی را تبدیل به خنده کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*