۱۸ باند سرقت در خراسان جنوبی متلاشی شد

امسال اعضای ۱۸ باند سارق خودرو،‌ اماکن، منزل و وسایل داخل خودرو در استان خراسان جنوبی دستگیر شده اند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اعلام این خبرگفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت درصد رشد سرقت در زمینه های سرقت خودرو،‌ وسایل لوازم داخل خودرو،‌ منزل و کیف قاپی در خراسان جنوبی داشته ایم.
سرهنگ سید غلامرضا حسینی با اشاره به اینکه اگر ریشه این موضوع را به دقت بررسی کنیم درمی یابیم که برخی سرقت ها با سهل انگاری صاحبان اموال مواجه بوده است،‌‌ تأکید کرد: افرادی که قصد سفر در ایام نوروز را دارند، به توصیه های ایمنی پلیس توجه کنند تا با خاطری آسوده سفر کنند.وی با بیان اینکه برخی از این سارقان غیربومی هستند، گفت: با پیگیری های انجام شده چهار باند سارق منزل که غیربومی بودند در استان های دیگر دستگیر شده و اموال شناسی و پیگیری های قضایی انجام شد.
سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه سرقت خودرو و وسائل داخل آن در استان خراسان جنوبی آمار بالایی دارد، افزود: اغلب سرقت های خودرو مربوط به خودروهای پراید مدل ۸۵ به پایین است که می طلبد مردم نسبت به تعبیه قفل پدال، قفل فرمان و زنجیر و … اقدام کنند تا دچار ناامنی فکری نشوند. وی درخصوص اصناف هم گفت: در این ایام به دلیل اینکه ایام شلوغی برای خرید است، ‌از دوربین های مداربسته برای کنترل غیرمستقیم و مستقیم محل کسب و کار و حتی منازل مسکونی خود بهره گیرند.
وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته دو باند سرقت در استان متلاشی شد که سارقان اعتراف به بیش از ۱۰۰ فقره سرقت کردند، افزود: ۸۰ درصد سارقان،‌ افراد سابقه دار و اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند و بیکار هستند که می طلبد دستگاههای مرتبط با سرقت برای این مهم چاره اندیشی کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*