کمین کلاهبرداران درحراج های اینترنتی روز مادر

رئیس پلیس فتای خراسان‌ جنوبی در خصوص کلاهبرداری های آنلاین در حراج‌های روز مادر هشدار داد.
سرهنگ علی محمدپور گفت: مجرمان سایبری با ترفند حراج در فضای سایبری به دنبال شکار رمزهای عبور و اطلاعات مهم بانکی کاربران هستند. وی مهمترین اصل در خریدهای اینترنتی را خرید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی دانست و گفت: کاربران با کلیک بر روی تصویر لوگوی نماد، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می کنند، در غیر این صورت نماد جعلی است.
رئیس پلیس فتای خراسان‌ جنوبی افزود: همچنین شهروندان می توانند دامنه وب سایت فروشگاه مورد نظر را که در فهرست کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس enamad.ir منتشر شده جستجو کنند.
سرهنگ علی محمدپور از کاربران خواست برای وارد کردن اطلاعات حساب و یا نام کاربری خود از صفحه کلید مجازی در نظر گرفته شده توسط درگاه‌های بانکی استفاده کنند. وی گفت: شهروندان هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند. لازم است توصیه های پلیس فتا برای جدی گرفتن هشدارها مورد توجه قرار گیرد چرا که کلاهبرداری های اینترنتی افزایش یافته و طعمه های این کلاهبرداری ها هرگز فکر نمی کردند روزی در دام کلاهبرداران اینترنتی بیفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*