آخرین خبر :

پلمپ مراکز عرضه غیرمجازدام بیرجند تا پایان سال آخرین اخطار

فرماندار بیرجند بعنوان آخرین اخطار به فروشندگان غیرمجاز دام در سطح شهر مهلت داد تا پایان سال به مکان جدید عرضه دام منتقل شوند.
ناصری در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیرجند با اشاره به تذکراتی که طی ماه های اخیر به فروشندگان غیرمجاز دام در بیرجند ابلاغ شده ولی تأثیری نداشته، گفت: با بهانه جویی های این افراد کنار نمی آییم و شهرداری و محیط زیست باید مراکز فوق را پلمپ کنند .وی با بیان اینکه از طریق شورای تأمین استان وارد قضیه خواهیم شد، افزود: نیروی انتظامی ازورود ماشین های حمل بار بدون مجوز از ابتدای مهرشهر به محل عرضه دام جلوگیری به عمل آورد چرا که دستور قضایی هم وجود دارد .
وی شهرداری را بعنوان متولی جمع آوری میدان دام غیرمجاز داخل شهر اعلام کرد.
دستگاه های متولی خود را کنار کشیده اند
مدیرعامل اتحادیه دامداران آریان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه انتقال میدان عرضه دام با کندی پیش می‌رود با بکار این عبارت که دستگاه های متولی خود را کنارکشیده اند و هر مجموعه ای وظیفه را بر دیگری محول می کند، گفت: اگر قرار است میدان عرضه دام قانونی فعال شود باید میدان‌های غیرقانونی در این خصوص جمع‌آوری شود و دستگاه‌های مختلف از شهرداری، دامپزشکی و نیروی انتظامی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
جواد غریبی، افزود: با وجود اینکه ۳۰ نفر از فروشندگان دام در مکان قدیم نسبت به تهیه غرفه در میدان جدید اقدام کرده اند فقط بخاطر فعالیت آن مجموعه حاضر به انتقال نیستند.
سامانه ۱۳۷ آماده جمع آوری سگ های ولگرد
نماینده شهرداری بیرجند در ادامه به ارائه گزارش عملکردی در مورد جمع آوری سگ های ولگرد پرداخت و گفت: پیمانکار شهرداری در این حوزه تغییر پیدا کرده و درمدت یک ماه و نیم اخیر ۲۰۰ قلاده سگ نیزجمع آوری شده است .
خسروی با بیان اینکه زمینی به متراژ ۳ هزار متر مربع در محل دفن زباله برای افزایش ظرفیت نگهداری سگ های ولگرد در حال آماده سازی است، افزود: این پیمانکار آمادگی دارد با دهیاری ها هم قرارداد انعقاد کند.
مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان نیز خواستار رسیدگی به وضعیت دفن لاشه های مرغداری ها و کشتارگاه ها شد و گفت: برای جمع آوری سگ های ولگرد خارج محدوده هم باید فکری اندیشیده شود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند نیز به برگزاری مجمع سلامت استان در ماه جاری اشاره کرد و گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط اجرا خواهد شد.رئیس دامپزشکی شهرستان بیرجند نیز به عملکرد این مجموعه در کنترل بیماری تب برفکی اشاره کرد و گفت: استان خراسان جنوبی از ناحیه مرز شرقی تهدید می شود که در همین راستا قرنطینه ها تقویت شده اند.
علیزاده افزود: مراقبت مستمر از مرغداری ها، تشدید بازرسی ها نسبت به ورود و خروج دام، نظارت بر ضدعفونی کردن مرغداری های تخم گذار و واکسینه کارگران آنها از جمله این اقدامات بوده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*