مدیرکل ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از کاراته کاهای برتر عنوان کرد: برد کاراته در خراسان جنوبی

کاراته ورزشی است که بیشترین مدال ها را تاکنون از آن خود کرده است و به دلیل اینکه دفاعی است جوانان و به ویژه بانوان علاقه خاصی به این رشته دارند و با تمام محدودیت ها برخی حاضرند با تمرین بسیار به بالاترین مقام ها برسند و هیئت کاراته بیشترین ورزشکار سازمان یافته را در بین هیئت ها دارد و این نشانه استقبال بالای مردم و جوانان از این رشته می باشد.مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارشنبه شب در آیین تجلیل از برترین های کاراته گفت: هیئت کاراته موفقیت های زیادی داشته است که از جمله آنها می توان به برخورداری از ۲ ورزشکار دعوت شده به تیم ملی اشاره کرد. «افضل پور» افزود: این ورزش جایگاه خوبی دارد و از بین هیئت های دیگر هم در زمینه بیشترین ورزشکاران سازمان یافته مقام اول را آورده است. وی با بیان اینکه تعداد زیاد ورزشکاران سازمان یافته نشانه استقبال بالا است، عنوان کرد: در کشور نیز هیئت کاراته مقام نهم را از آن خود کرده است.
جذابیت کاراته بین بانوان
این مقام مسئول خطاب به ورزشکاران و رئیس هیئت کاراته بیان کرد: با برنامه ریزی بهتر خدمات بیشتری را هم در سال ۹۷ ارائه خواهید کرد. «افضل پور» تأکید کرد: نکته مهم این ورزش در این است که در بین بانوان هم جذابیت خاصی دارد و تعداد زیادی از بانوان در این ورزش هستند که یکی از مزیت های آن است. او خاطر نشان کرد: رشته های انفرادی استان به صورت کلی نشان داده اند که می توانند بیشترین موفقیت ها را از آن خود کنند و ما هم به عنوان اداره کل ورزش باید از آن ها حمایت کنیم. وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتری باشیم باید از سنین پایه استعدادها را کشف و آموزش دهیم.
دومین واریز اعتباری به هیئت های شهرستان ها
مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه باید حمایت بیشتری از ورزش داشته باشیم تا شاخص های استان در کشور بالاتر برود، گفت: از نظر اعتباری، تجهیزات و فضاهای لازم برای تمرین در شهرستان ها مهم است. «افضل پور» افزود: خیلی از پتانسیل های ورزشی در شهرستان ها هستند و باید زیرساخت های کافی را برای آن ها فراهم کنیم. وی بیان کرد: اگر این مقدمات انجام شود شاهد افتخار آفرینی های بیشتری هم خواهیم بود. او اعلام کرد: برای اینکه هیئت های شهرستان ها را فعال تر کنیم تا ورزشکاران بیشتری را جذب کنند و ظرفیت های ورزشی و آموزش استعدادها را داشته باشند برای دومین بار اعتباراتی را پرداخت کردیم و این در حالی است که که نوبت قبلی به یک ماه قبل هم نمی رسد.
افزایش نشاط اجتماعی
به گفتۀ این مقام مسئول باید حمایت ها از ورزشکاران بیشتر شود و با برنامه ریزی هایی که انجام می شود زمینه آموزش بهتر و بیشتر را برای آنها فراهم کنیم و همچنین فرصت هایی برای شرکت در تمام مسابقات را برای آنها ایجاد کنیم. «افضل پور» تصریح کرد: هر افتخار آفرینی ورزشکاران در پویایی، نشاط اجتماعی، شور و شعف مؤثر می باشد و ما باید در این زمینه بیشتر توجه کنیم. وی تأکید کرد: همه مسئولان باید وارد بطن ورزش شوند تا بتوانند مشکلات ورزش را درک و برای رفع آن کاری کنند اما متأسفانه امروزه اینگونه نیست. او افزود: اکنون مسئولان فقط در حد شعار به ورزش توجه می کنند و از عمل در این سخنان خبری نیست. به گفتۀ وی برگزاری اینگونه تجلیل ها کمترین کاری است که انجام می شود ولی امیدواریم ورزشکاران با وجود تمام این محدودیت ها به تلاش خود ادامه دهند چون در آینده وضع بهتر خوهد شد.
۱۱۰ ورزشکار تجلیل شدند
رئیس هیئت کاراته استان هم در گفت و گوی اختصاصی با امروز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بین هیئت های استان رتبه نخست ورزشکاران سازمان یافته را داریم، گفت: تعداد کاراته کاهای استان در حال حاضر به یک هزار و ۴۰۲ نفر می رسد که ۵۵۶ نفر آنها خانم و ۸۴۶ نفر هم آقا هستند. «احمدی پیما» با اشاره به اینکه کاراته در ۹ شهرستان استان فعال است، بیان کرد: در این جلسه از ۵۱ نفر برترین های لیگ بانوان خراسان جنوبی و ۵۹ نفر از قهرمانان مسابقات کشوری کاراته در سال ۹۶ و یک نفر حامی برتر این رشته ورزشی تجلیل می شود. وی افزود: در سال جاری ما ۳ اعزام به مسابقات بین المللی با ۴۲ مدال و ۱۵ اعزام کشوری با ۱۸۹ مدال داشته ایم. به گفتۀ وی در استان هم بیش از ۱۱ دوره مسابقات برگزار شده، اعزام به مسابقات منطقه ای داشتیم و موارد دیگری که خیلی زیاد است و دلیل اینکه در بین هیئت های کشور مقام نهم را از آن خود کنیم به همین دلایل بوده است چرا که در چندین سال قبل رتبه ۳۱ را داشتیم. رئیس هیأت کاراته استان مشکلات این هیئت را هم کمبود اعتبارات و بودجه عنوان کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان کمک های مالی فراوانی کرده است ولی از طرف فدراسیون خود کاراته تاکنون اعتباری به ما داده نشده است. «احمدی پیما» ادامه داد: با وجود اینکه خراسان جنوبی استانی محروم است و ما هم چندین بار به فدراسیون رفته ایم ولی آنها می گویند که ما بودجه نداریم و مشکلات اعتباری داریم و حاضر به کمک نیستند.
توجه بیشتر می خواهیم
با برخی از ورزشکاران این رشته هم که صحبت کردم اکثریت آنها فقط یک درخواست داشتند: توجه بیشتری می خواهیم. یکی از آنها گفت: رئیس هیئت و اداره کل کمک می کنند ولی کافی نیست چرا که بیشتر هزینه مسابقات انتخابی تیم ملی و برخی از مسابقات کشوری را می دهند ولی در مسابقات سبک ها کمکی نمی شود. وی ادامه داد: این در حالی است که ما اگر بخواهیم برای مسابقات انتخابی آماده شویم باید در مسابقه های زیادی شرکت کنیم در مقابل حریف هایی که از ما بالاتر هستند و نمی شود فقط در خود استان مسابقه داد و تمرین کرد و برای کسب تجربه هم این مسابقات لازم است، اما از آنجا که جزو وظایف آنها نیست کاری نمی کنند و ورزشکاری که می خواهد سطح حرفه ای خود را حفظ کند باید با هزینه شخصی این کار را انجام دهد. یکی دیگر از آنها هم بیان کرد: امیدوارم فقط در همین تجلیل خلاصه نشود چون در خیلی از مواقع شاهد بودیم که یک تجلیل سرسری شده اند و فقط بخاطر این است که بگویند ما این کار را انجام دادیم و دیگر بعد از این حمایتی نمی شویم و امیدواریم گفته مدیرکل مبنی بر حضور در مسابقات بیشتری برویم هم عملی شود و با حمایت مسئولان این اتفاق بیفتد چرا که به ویژه در بخش بانوان استعدادهای خوبی داریم که به دلیل بی توجهی ها دیگر حاضر به ادامه کار نیستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*