آخرین خبر :

سهم ۵۴ درصدی جاده بیرجند – قاین از تلفات جاده ای استان

فرمانده پلیس راه قاین گفت: بر اساس آمار و گزارشاتی که ارائه شده است ۵۴ درصد حوادث فوتی جاده ای استان، در جاده قاین- بیرجند بوده است که صد درصد علت این حوادث به دلیل تجاوز به چپ و یا سبقت غیر مجاز اعلام شده است.
سرهنگ “علی کاظمی”در جلسه خدمات سفر شهرستان قاینات با اشاره به اجرای طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند۹۶ تا ۱۷ فروردین ۹۷ اجرا می شود گفت: بر اساس آمار و گزارشاتی که درسال جاری ارائه شده است ۵۴ درصد حوادث فوتی جاده ای استان، در جاده قاین- بیرجند بوده که صد درصد علت این حوادث به دلیل تجاوز به چپ و یا سبقت غیر مجاز بوده است. وی ادامه داد:۳۳ درصد حوادث جاده ای در جاده قاین-  گناباد ناشی از سرعت وخواب آلودگی بوده است و ۸ درصد این حوادث در جاده کمربندی اتفاق افتاده است. رئیس پلیس راه قاین با بیان این که ۱۵ درصد تصادفات فوتی در روز ۱۳ فروردین بوده است، گفت: ۶۶ درصد حوادث جاده ای ما به دلیل واژگونی و خواب آلودگی بوده است.
وی بیشترین حوادث را در کیلومتر ۲۰ تا ۴۰ جاده قاین- بیرجند اعلام کرد و گفت: به رغم قولی که پیمانکار مبنی بر تحویل دو ماهه این جاده داده بود اما این امر محقق نشد و شاهد کم کاری پیمانکار دراین جاده بوده ایم ولذا باید اهتمام ویژه ای دراین مسیر داشته باشیم.
سرهنگ کاظمی از آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروهای پلیس راه در طول طرح نوروزی خبرداد و گفت: سامانه سپهتن فعال است و در محور قاین –  گناباد امسال نیز دوربین های ثبت جرائم فعال شده است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی از اجرای طرح ممنوعیت تردد سوخت کش ها از ۲۵ اسفند تا شش فروردین و از ۹ تا ۱۶ فروردین ۹۷ خبر داد و گفت: این طرح در سراسر کشور اجرایی می شود و حرکت تانکرهای سوخت ترانزیتی فقط در سه روز در ایام نوروز و آن هم درساعات روز  انجام خواهد شد.
فرمانده پلیس راه قاین با بیان این که بیشترین آمار واژگونی و تصادفات در ۳۰  کیلومتری مبادی ورودی شهر  و از ساعت ۴ صبح تا ۹ صبح اتفاق می افتد لذا امسال در این فاصله ها کمپ های استراحت مسافرین طراحی شده است و از مسافرین در این کمپ ها پذیرایی انجام خواهد شد.
سرهنگ کاظمی با تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: ساعات پایانی شب از ساعت ۲۲ به بعد زمان مناسبی برای شروع سفرهای نوروزی نیست و افراد باید استراحت کافی داشته و سفرهای خود را آغاز کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*