آخرین خبر :

سرقت ۷ و کشفیات سرقت دراستان۱۵ درصد بیشتر شد دو باند سرقت دردام پلیس

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری ۲ باند سرقت از داخل خودروها، مغازه ها و انبارها در سطح شهر بیرجند و اعتراف سارقان آنان به ارتکاب ۱۰۳ فقره سرقت خبر داد.
سردار مجید شجاع گفت: اخیرا اعضای ۲ باند سرقت در شهر بیرجند شناسایی و دستگیر شده اند که به ارتکاب ۷۵ فقره سرقت از انبارهای آپارتمانی و مواد غذایی، ۲۵ فقره سرقت از داخل خودروها و ۳ فقره سرقت از انبار یکی از ادارات اعتراف کرده اند.
ضمن اینکه ۴ نفر مالخر نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر شده اند. بخشی از اموال مسروقه مکشوفه از سارقان و مالخرها با شناسایی مالباختگان به آنان تحویل شده است.
وی با بیان اینکه وقوع سرقت ها در استان ۷ درصد و کشف سرقت ها ۱۵ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: از هم استانی های عزیز می خواهیم تا برای حفظ اموال و دارایی هایشان به توصیه های پلیس و مراجع ذیصلاح که براساس تجربه و پژوهش های علمی ارائه می شود، بیشتر توجه کنند.
وی افزود: با همراهی مردم و تلاش همکاران ما در استان خراسان جنوبی امنیت مناسب و پایداری برقرار است و به خصوص در وقوع سرقت ها، خراسان جنوبی جزو دو استان آخر کشور است.
به گفته او، پیشگیری همیشه راحت تر و کم هزینه تر از درمان است، ضمن اینکه آسیب ورود و تعرض سارقان به حریم خصوصی خانواده ها به مراتب از میزان خسارت ناشی از سرقت بیشتر است.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه اعتیاد افراد باعث ورود پررنگ تر آنها به حوزه وقوع جرایم و به ویژه سرقت ها شده است، افزود: خانواده ها باید مراقبت بیشتری برای جلوگیری از رفتن جوانانشان به سمت مصرف مواد مخدر داشته باشند و چنانچه جوانانشان به مصرف مواد مخدر روی می آورند، در راستای ترک دادن آنها با جدیت اقدام کنند.
وی همچنین گفت: در بحث جلوگیری از سرقت داخل خودرو، استفاده از امکانات ایمنی حداقلی مانند قفل فرمان ضرورت دارد. نباید خودرو را در مکان های خلوت و کم رفت و آمد که در معرض دید نیست بدون تجهیزات ایمنی رها کرد. نگهداری اشیا و وسایل دارای ارزش ریالی در خودرو باعث تحریک سارقین می شود.
سردار شجاع تصریح کرد: تجهیز مغازه ها و محل کسب و انبارهای نگهداری اجناس به دوربین های مدار بسته مورد تاکید و استفاده از قفل های کتابی برای در مغازه ها ضروری است.
وی از آمادگی کامل و آماده باش ۱۰۰ درصدی پرسنل انتظامی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: شاید آنچه که از داخل یک خودرو یا منزل و مغازه سرقت می شود به لحاظ ارزش، کم اهمیت باشد اما پلیس و دستگاه قضایی و سیستم ایمنی کشور باید برای بازگرداندن امنیت روانی پس از وقوع سرقت خرد، وقت و هزینه و توان زیادی را صرف کنند بنابراین توجه مردم به مباحث ایمنی و پیشگیری می تواند از هزینه های کشور در این زمینه بکاهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*