آخرین خبر :

ساختمان، صحنه وقوع ۴۰ درصد حوادث کار

رأی قاضی دادگاه عشق‌آباد
مجرمانی که همیار پلیس شدند
دو مجرم ۱۹ ساله که در ساعات پایانی شب، کیسه‌های پلاستیکی پر از آب به سمت خودروهای درحال تردد در جاده مواصلاتی طبس-عشق‌آباد پرتاب کرده بودند، به حکم قاضی پرونده همیار پلیس شدند. قاضی دادگاه عشق‌آباد دو متهم را که با پرتاب کیسه پلاستیکی پر از آب به سمت خودروهای در حال تردد در مسیر جاده، اقدام به اخلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی می‌کردند به چهار ماه حبس محکوم کرد. اما قاضی در راستای مجازات جایگزین حبس، نامبردگان را مکلف کرد که به عنوان همیار پلیس با تقدیم شاخه گل به مسافران به ویژه مسافران ایام نوروز در محور مواصلاتی ده محمد -عشق‌آباد تردد دارند استقبال کنند. همچنین این افراد در حکم قاضی موظف شده‌اند مهارت لازم و ارتباطات جمعی و عمومی را فرا بگیرند و خاطره خوش برای مسافران عبوری این مسیر فراهم کنند و با تهیه، توزیع بروشور و یا تراکت در بین مسافران، نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی بخش دستگردان اقدام کنند.

ساختمان، صحنه وقوع ۴۰ درصد حوادث کار
۴۰ درصد از حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی در بخش ساختمان است.سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  با اعلام این خبر گفت: برای تشدید بازرسی در سه ماه پایانی سال  به منظور جلوگیری ازحوادث ناشی از کار ۲۶۹ مورد بازرسی از کارگاههای ساختمانی استان انجام شد. غلامرضا اشرفی با بیان اینکه کارگاه های ساختمانی سهم بالایی در حوادث کار دارند، افزود: از آغاز امسال برنامه های مختلفی از جمله بازرسی در قالب گشت مشترک و به منظور ارتقای فرهنگ ایمنی، حفظ و صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث در کارگاه های ساختمانی استان انجام شده است. به گفته وی، در این طرح تمامی نکات لازم در قالب ابلاغیه رفع نقص و به صورت ابلاغ در محل کارگاه به کارفرمایان انجام شده است. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در راستای فرهنگ سازی ایمنی، ۲ هزار و ۵۸ نفر ساعت آموزش برای پیمانکاران و کارگران شاغل در این بخش انجام شد. وی گفت: با اجرای این طرح دستور تعطیلی سه کارگاه ناایمن در استان صادر و در نهایت توقف عملیات ساختمانی(پلمپ واحد) در یک کارگاه انجام شد.
۳ تن جگر در بیرجند معدوم شد
۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم جگر منجمد غیرقابل مصرف در شهرستان بیرجند کشف و معدوم شد. مسئول نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: این مقدار جگر از یک دستگاه کامیون که از استان های شمالی کشور به مقصد بیرجند حمل می شد، به دلیل شرایط دمایی نامناسب کشف شد. ابوالحسن نژاد افزود: این محموله مورد نمونه برداری قرار گرفت و پس از اعلام نتیجه آزمایشگاه، از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*