دیرکل پزشکی قانونی : آمارفوتی های حوادث نگران کننده است مهر مرگ تصادف ها در شناسنامه ۷۰ جوان

ا۳۴درصد ۲۲۲ جان باخته در تصادفات ۱۱ ماه امسال جوانان بودند. مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد ۶۳ درصد مرد و ۳۷ درصد زن، ۸۲ درصد در جاده های برون شهری و بقیه در مسیرهای شهری جان باختند . ۳۴ درصد فوتی ها هم از گروه سنی جوان و پویا ۳۰ تا ۴۹ سال بودند که این آمار بسیار نگران کننده است.
مصطفی جعفرزاده عنوان کرد: ۲۷ درصد خودروی استفاده شده فوتی ها پراید بوده، ۵۰ درصد تصادفات بر اثر برخورد وسایل از جلو با یکدیگر و ۳۷ درصد واژگونی بوده که نشان دهنده سرعت بالاست.
وی گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد معاینات بالینی بین استان های کشور بر حسب جمعیت رتبه بیست و پنجم بوده و در حوزه نزاع رتبه ۲۷ کشور را دارد که رتبه خوبی است و این به دلیل فرهنگ و اعتقادات دینی مردم است.
اما دغدغه مهمی که برای همه وجود دارد موضوع تصادفات است که به دلایل مختلف از جمله راه های ترانزیتی، شرایط نامناسب جاده و فرهنگ ترافیکی اتفاق می افتد.وی گفت: رتبه استان از نظر تعداد معاینه مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۵ بین استان های کشور بر حسب جمعیت ۱۷ و این رتبه در مورد تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی ۱۰ گزارش شده است.
جعفرزاده درباره سقط جنین درمانی گفت: در ۱۱ ماه امسال ۱۳۹ پرونده سقط جنین در استان تشکیل شد که از این تعداد ۸۵ مورد مجوز سقط صادر و ۴۱ مورد به دلایل مختلف مجوز صادر نشده و ۱۳ مورد هم پرونده تشکیل شد ه اما توسط افراد پیگیری نشده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*