دستور معاون استاندار اطلاعات به مردم بدهید

همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای ارائه بیلان کاری خود اقدام کنند و اطلاعات شان را به مردم بدهند.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند اگر قصوری صورت گرفته در شورای اطلاع رسانی به عنوان ویترینی برای آشکار شدن قصوردر نظر بگیرند
علی اسماعیلی در شورای اطلاع‌رسانی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از افتخارات جمهوری اسلامی ایران آزادی اجتماعی است ادامه داد :یکی از این حقوق دانستن و داشتن اطلاعات است و: یکی از خواسته‌های مردم دانستن اقدامات دستگاه‌های اجرایی می باشد بنابراین قانون دسترسی آزاد به اطلاعات تصویب شده است.
او گفت : به جز مواردی که قبل از موعد نباید علنی شوند مردم باید در جریان اخبار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی باشند و این رویکرد استانداری خراسان‌جنوبی است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه باید شورای اطلاع‌رسانی با تقویت گفتمان نظارت مردمی بر تمام دستگاه‌های اجرایی فعال شود، اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای ارائه بیلان کاری خود اقدام نمایند تا اقدامات به نظر مردم برسد و اگر قصوری نیز صورت گرفته این شورا ویترینی باشد برای آشکار شدن این قصور و ترغیب مدیران برای رفع آن و همچنین این شورا باید نقش نظارتی در امر تبادل اطلاعات و آمار داشته باشد.
وی افزود: باید شورای اطلاع‌رسانی استان فرهنگ شنیدن را نیز راه‌اندازی نماید.وی با بیان اینکه در جلسات باید تشریفات زائد که بسیار زیاد هستند حذف شوند، یادآور شد: برای رسیدن به توسعه و استفاده از ظرفیت‌ها چاره‌ای جز نگه داشتن امید در جامعه نداریم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی هم خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان گفت: فرصت بارگذاری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان تا ۱۰ روز دیگراست و اگر طی این مهلت این اقدام صورت نگیرد باید پاسخ‌گو باشند.
عباسعلی بهاری ادامه داد : اهمیت و ضرورت امر اطلاع‌رسانی بر همه واضح بوده و بیشترین ایرادی که به دولت یازدهم وارد شده مربوط به بدنه اطلاع‌رسانی بوده که به نحوه پاسخ‌گویی دستگاه‌های اجرایی به رسانه‌ها مربوط می‌شد.
وی با بیان اینکه در سال آینده بنا داریم هر ماه جلسات این شورا برگزار شود، تصریح کرد: جلسات این شورا از بیست و پنجم تا سی‌ام هر ماه در یک روز برگزار و اعضا باید آن را در برنامه‌های کاری خود بگنجانند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*