خط و نشان های استاندار امیرحسنخانی: گفته می‌شود نرخ بیکاری در این استان پایین است این قابل قبول نیست

استاندار حتی از یک مورد جذب صوری برای بالابردن آمار اشتغال نمی گذرد و هشدار داده است که در صورت بالا بودن آمار صوری ایجاد اشتغال برخوردمی شود به علاوه بر پایان بحث مدیران بومی و غیر بومی هم تأکید کرد.
مروج الشریعه در نشست کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تسهیلات اشتغال باید در مسیر ایجاد اشتغال واقعی و پایدار و عینی هزینه شود، گفت: بانک‌ها از جذب صوری پرهیز کنند چرا که ما از یک مورد جذب صوری در راستای بالا بردن آمار تسهیلات استان نخواهیم گذشت. او خطاب به مدیران بانک‌ها افزود: هر چه دقت و سخت‌گیری دارید در این موضوع بگذارید، مبادا با فاکتورها و اسناد صوری آمار اشتغال ایجاد شده در استان بالا اعلام شود. وی گفت: مسئولان و مدیران بانک ها برای جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال باید دقیق گزارش دهند.
بی توجهی به درخواست سرمایه گذار مقیم انگلیس
استاندار با تأکید براینکه باید از ورود انحراف جلوگیری کنیم و متقاضیان حقیقی نباید فدای جذب سریع اشخاص حقوقی شوند، افزود: یکی از سرمایه گذاران بیرجندی مقیم انگلیس برای سرمایه گذاری در استان ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ها درخواست دارد اما این مهم محقق نشده است. وی خطاب به مدیران استان بیان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های استان اگر نمی توانند این رقم را جذب و پرداخت کنند چاره این است که طرح به صورت ملی اعلام شود.وی رسانه های استان را در حوزه بیان واقعیت ها و جذب سرمایه گذاری و توسعه و اشتغال مهم برشمرد و خطاب به اصحاب رسانه افزود: اندیشه های کوچک نداشته باشید و بالا و بزرگ بیندیشید.
تأکید بر گذراز بحث مدیران بومی و غیر بومی
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تغییر، توسعه و پیشرفت در استان در دست رسانه ها است، گفت: بلند فکر کنید، بالا و والا ببینید و گرنه در همین سطح پایین می مانیم، امروز از هر فکر توسعه ای باید استفاده کرد.
وی با اعلام این مطلب که بومی و غیربومی بودن مدیران به مسأله روز استان تبدیل شده است، افزود: به اندازه کافی مسأله بومی و غیربومی بودن مدیران استان مطرح می‌شود، باید سطح فکر خود را بالا ببریم.
جوانان خراسان‌جنوبی حاشیه‌نشین استان‌های بزرگ
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح ترسیب کربن در چهار شهرستان حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به دلیل مانع تراشی دیوان محاسبات مبنی بر اینکه حق ندارید پول را به حساب خارجی بریزید بر زمین‌مانده و اجرایی نشده است.وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار و ارقام نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: گفته می‌شود نرخ بیکاری در این استان پایین است این آمار نه مورد قبول مدیران و نه مورد قبول من است. نماینده مردم طبس،فردوس،سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی به مهاجرت جوانان خراسان‌جنوبی به استان‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: اگر یک بررسی اجمالی داشته باشید می‌بینید که درصد زیادی از حاشیه‌نشینان تهران و مشهد از جوانان خراسان‌جنوبی هستند.
صدور بیش از هزار مجوز مشاغل خانگی در استان
اشرفی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی هم با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۱۲۹ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است، مطرح کرد: اعتبارات مشاغل خانگی استان بین دو بانک صادرات و ملی توزیع شده که تاکنون دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط بانک صادرات و دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط بانک ملی جذب‌شده است.
در حاشیه
*استاندار گفت: تا نام پست مدیریتی در خراسان رضوی را می بریم، مدیران استان چمدان می بندند و می روند. امیر حسنخانی در پاسخ او گفت: آری مشکل در استان زیاد است و همه می خواهند در خراسان رضوی کار کنند جز آقای مروج الشریعه که از مشهد به بیرجند آمد.
* آرامنش، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه پرسید: چرا صندوق ضمانت صنایع کوچک در سیمان باقران که طرح بزرگی ست ضمانت سرمایه گذاری داشته است ؟ استاندار پاسخ داد : یک کارخوب هم که در استان انجام شده ، شما می پرسید چرا ؟ به گمانم به آهو و یوزپلنگ شما صدمه ای وارد نشود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*