حوادث نوروی و چهارشنیه اخر سال روند رو به کاهش دارد اولتیماتوم پلیس به برهم زنندگان آرامش

نیروی انتظامی با برهم زنندگان آرامش و امنیت مردم در آستانه سال نو به طور جدی برخورد می کند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان در آخرین جلسه هماهنگی اجرای طرح نوروزی و شب چهارشنبه آخر سال ۹۶ ، با اشاره به روند رو به کاهش آمار حوادث، تلفات و خسارات ایام تعطیلات نوروزی و چهارشنبه آخر سال در استان، این توفیق را حاصل هم افزایی، تعامل، همدلی و مشارکت تمامی سازمان ها و دستگاه های مرتبط دانست و گفت: همه ما موافق شادی و نشاط مردم هستیم و بنا داریم زمینه و بستر لازم برای شادی و نشاط مردم را فراهم نماییم و حوادث و خسارات را به حداقل ممکن برسانیم. سرهنگ حسن شجاعی نسب با بیان اینکه برخورد قاطع با افرادی که با ناهنجاری ها قصد برهم زدن آرامش و امنیت مردم را دارند با به کارگیری و گسترش نیروهای محسوس و نامحسوس در دستور کار قرار دارد، افزود: متاسفانه با ورود مواد محترقه و آتش زا، بعضا جشن و شادمانی پایان سال مردم به عزا تبدیل می شود و اگرچه طی سال های اخیر کاهش آمار حوادث و تلفات را در این خصوص در استان شاهد هستیم اما برای پیشگیری از همین حوادث و خسارات حداقلی نیز باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.
ضرورت برنامه ریزی برای جاده های شلوغ
وی برنامه ریزی برای ترافیک سنگین جاده اصلی محور شوکت آباد، علی آباد، بند دره، بند امیرشاه و مسیرهای منتهی به این نقاط در شب چهارشنبه آخر سال را در طول ایام سال ضروری دانست و اظهار کرد: ترافیک سنگین محور اصلی به شوکت آباد در شب چهارشنبه آخر سال به دغدغه اصلی ما تبدیل شده و اینکه این جاده اصلی به خاطر ترافیک و ازدحام مسدود شود ضمن اینکه در شان استان نیست، باعث بروز حوادث می شود که باید به فکر جاده های دسترسی در این مسیر باشیم. به گفته سرهنگ شجاعی نسب، این پذیرفته نیست که به خاطر ترافیک سنگین، حضور خودروها و نیروهای امدادرسان در محل وقوع حوادث احتمالی با مشکل روبرو شود. سرهنگ شجاعی نسب در پایان با بیان اینکه پلیس ۱۱۰ بصورت شبانه روزی فعال است و رده های خدمت رسان هم بی سیم ارتباطی خود با پلیس را چک نمایند، سال خوب و پر از آرامش و کم حادثه ای را برای مردم استان و کشورمان آرزو کرد.
کاهش تلفات جاده ای نوروزی
رئیس پلیس راه استان نیز با اشاره به روند رو به کاهش آمار حوادث و تلفات در طرح نوروزی خراسان جنوبی طی چند سال اخیر ، گفت: در طرح نوروزی سال ۹۳ ، ۳۶ نفر تلفات ناشی از حوادث جاده ای داشتیم که این تعداد در سال ۹۴ به ۱۶ نفر، در سال ۹۵ به ۱۳ و در سال ۹۶ به ۱۲ نفر کاهش یافته است. با اینحال ما به این وضعیت هم راضی نیستیم و تمام نیروها بسیج شده اند تا بازهم کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده ای را شاهد باشیم. سرهنگ حسین رضایی افزود: در بحث چهارشنبه آخر سال نیز پیگیر هستیم تا در سطح معابر و بزرگراه ها، توقف خودروها و ازدحام را شاهد نباشیم و پیشگیری از مسایل ترافیکی در نقاطی مانند شوکت آباد، بند دره و بند امیرشاه و مسیرهای منتهی به این نقاط که معمولا حجم مراجعات مردم به این مناطق زیاد است، در دستور کار قرار دارد.
۲۴ اسفند ، مانور نوروز ۹۷
در این جلسه نمایندگان دستگاه ها و سازمان های مرتبط نیز ضمن اعلام آمادگی کامل برای اجرای طرح نوروزی و چهارشنبه آخر سال، نقطه نظرات خود را بیان کردند. در این جلسه اعلام شد که مانور نوروز ۹۷ با حضور یگان های امدادی در روز ۲۴ اسفندماه جاری در محل پلیس راه استان برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*