آخرین خبر :

تنظیم بازار نوروزی با توزیع اقلام پرمصرف آغاز شد ۱۷۰۰ تن برنج مرغ میوه گوشت تخم مرغ

بیش از ۱۷۰۰ تن اقلام پرمصرف شامل برنج، میوه، مرغ، گوشت و تخم مرغ برای تنظیم بازار نوروز توزیع شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از توزیع بیش از ۴۰۰ تن سیب و پرتقال به قیمت تنظیم بازار خبر داد و گفت: در توزیع میوه وکالاهای اساسی خانواده مشکل خاصی در استان نیست.محمد حسینی در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر عنوان کرد: در راستای تامین بازار و و آرامش در جامعه اقدامات خوبی طی سال اخیر در استان انجام شده که این موضوع در اسفندماه بیشتر پیگیری می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از توزیع ۶۵۰ تن سهمیه برنج، ۴۰ تن گوشت قرمز و ۶۶۰ تن مرغ منجمد در شبکه توزیع خبر داد و افزود: با توجه به تجربیات گذشته از نیاز جامعه، ۲۳۰ تن سیب از نوع سمیرم با کیلویی دو هزار تومان و ۲۰۰ تن پرتقال با قیمت هر کیلو هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد. به گفته وی همچنین سرانه توزیع تخم مرغ در استان روزانه ۱۱ تن بوده که در حال حاضر به ۱۵ تن افزایش یافته و با قیمت کیلویی شش هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می شود.
وی با تأکید بر اینکه باید نیاز جامعه در ایام نوروز مهیا شود، گفت: برق، گاز و آب مراکزی مانند کشتارگاه و سرخانه ها نباید به هیچ عنوان توسط شرکت ها تا پایان فروردین ماه قطع شود.
پول نو موجود است
موهبتی مدیر کل اقتصادی استانداری از آمادگی بانک در توزیع پول نو در سطح استان خبر داد و گفت :هیچ گونه مشکلی در تامین پول نودر استان وجود ندارد.
وی عنوان کرد: در دستگاه خود پرداز بانک استان هم ظرفیت پرداخت مبالغ خود را در ایام عید افزایش دادند و موظف شدند که در صورت ضبط عابر بانک ها پاسخگو باشند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به رسالت کمیسیون تنظیم بازار بیان کرد: در سال جاری قریب به دو هزار و ۵۰۰ تن مرغ از مرغداران خراسان جنوبی خریداری شده است.
وی از توزیع ۲۳ هزار تن ذرت خبر داد و گفت: همچنین در سال جاری قریب به ۲۳ هزار تن کود شیمیایی و هفت هزار تن سویا در استان توزیع شده است.
ولی پور مطلق افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۴ هزار تن گوشت قرمز و هزار و ۱۱۵ تن برنج توزیع شده است.
۱۳۵ پرونده تخلف صنفی
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز گفت: از ابتدای اجرای طرح ۹ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی داشته ایم و ۱۳۵ پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است.به گفته تهوری طرح نظارتی ویژه نوروز از هفتم اسفندماه سال جاری در استان آغاز شده و تا ۳۱ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*