آخرین خبر :

بازداشت متخلفان چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات هشدار ویژه یگان ویژه

متخلفان در چهارشنبه آخر سال تا ۱۵ فروردین در بازداشت می مانند. فرمانده یگان ویژه استان خراسان جنوبی از آمادگی کامل پلیس ویژه برای مواجهه با حوادث آخرین چهارشنبه سال خبر داد و اظهار کرد: بر همین اساس افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال به علت ایجاد مزاحمت برای شهروندان، سلب آسایش عمومی، بر هم زدن نظم و امنیت جامعه و یا ایراد خسارت به اموال دولتی دستگیر شوند حداقل تا پانزدهم فروردین ماه در بازداشت پلیس خواهند بود و چنانچه ایجاد مزاحمت به وسیله خودرو یا موتورسیکلت باشد نیز نسبت به توقیف وسیله نقلیه تا همین تاریخ اقدام خواهد شد.
سرهنگ فرزاد سپهوند آگاهسازی شهروندان را زمینه ساز کاهش حوادث و خطرات چهارشنبه شب آخر سال دانست.
او با بیان اینکه گزارش‌ دستگاه‌های امدادی و اورژانس همه ساله در شب چهارشنبه آخر سال از خسارت میلیاردی به اموال دولتی، خصوصی و امکانات شهری حکایت دارد، تصریح کرد: هر سال تعدادی از هموطنان بر اثر استفاده از مواد محترقه خطرآفرین و غیرمجاز جان‌شان را از دست می‌دهند و یا دچار نقص عضو و سوختگی‌های شدید می‌شوند تا با تلخکامی به استقبال سال نو بروند.
وی افزود:‌ در راستای کاهش خطرات و حوادث ناشی از ناهنجاری‌های رخ داده در چهارشنبه آخر سال، امسال نیز همانند سال‌های گذشته یگان ویژه استان، نسبت به برگزاری جلسه‌های هماهنگی با سایر نهادهای مرتبط اقدام کرده تا با یک اراده جمعی بتوانیم اولا زمینه آگاهسازی شهروندان و در نتیجه، کاهش حوادث و خطرات را فراهم کنیم و در ثانی نسبت به مخلین نظم و امنیت و آسایش شهروندان، برخورد قانونی کنیم.
وی با بیان حوادث چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: ‌آسیب‌های چشمی و سوختگی‌های شدید از شایع‌ترین آسیب‌دیدگی‌های چهارشنبه آخر سال بوده است.
فرمانده یگان ویژه استان خراسان جنوبی به شهروندان توصیه کرد تا ضمن نظارت بر فرزندانشان حتی الامکان از خروج آن‌ها از منزل و حضور در خیابان‌ها، برافروختن آتش در اماکن حساس یا در مجاورت محل سکونت، کنار خودروها و یا درختان و همچنین اماکن پرخطر و استفاده از مواد اشتعال‌زا جدا خودداری کنند و هر گونه فعالیت صنفی و یا فردی در خصوص فروش، توزیع و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و همچنین هر گونه حرکت ناهنجار مخل امنیت را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع بدهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*